- Hirdetés -

Elmaradt a tévévásárlási láz

|

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak. A nyári olimpia hatására a gördeszkázási kedv is fellendült, májusban másfélszeresére nőtt a gördeszkás keresések száma az apróhirdetési platformon.

A sportrajongók örömére idén nyáron két nagy sportesemény is zajlik, ami a rajongókat szuvenírek, sportereklyék beszerzésére ösztönzi. Ezt támasztják alá a Jófogás online piactér adatai is, amelyek szerint a szurkolói és gyűjtői futballtermékek, valamint a mostanra második alkalommal olimpiai sportág gördeszkázás iránt is jelentősen megnőtt az érdeklődés.

A városi deszkáké a főszerep

Az apróhirdetési platform adatai szerint áprilisról májusra kiemelkedően, másfélszeresére nőtt az érdeklődés a gördeszkák iránt, amely az extrémsport kategória eladási számában is 20 százalékos növekedést eredményezett. A gördeszkák iránti kereslet ugrásszerű növekedése különösen május közepén és végén, az utcai sportok kvalifikációját megelőzően volt észlelhető. A Jófogásra feltöltött gördeszka hirdetések túlnyomó többsége az utóbbi évek nagy slágere, a longboard, amely hosszabb lapjának, szélesebb felfüggesztéseinek és nagyobb kerekeinek köszönhetően nagyobb sebességet képes elérni, ezért kedvelt választás a gyors városi közlekedésre.

Szoboszlais termékeket keresnek

A sportkártyagyűjtés továbbra is jelentős hobbi Magyarországon, amit az is bizonyít, hogy a focis termékek közül kiváltképp keresett fociskártyákért a gyűjtők akár 30-40 ezer forintot is hajlandók fizetni. Bár jellemzően a külföldi játékosok kártyái – mint Kylian Mbappe, Karim Benzema, Neymar, Ronaldo vagy Messi – a legkeresettebbek, a legdrágábban eladott kártyák között szerepel Puskás Ferenc egyik játékoslapja is. A sportkártyák rajongói körében közismert Topps és Panini gyártók fociskártyái vannak a kelendőbb darabok között.

Szoboszlai Dominik tavaly nyári szerződése a Liverpoolhoz jelentősen felértékelte a hozzá kapcsolódó sportereklyéket is. A foci-EB előtti hónapokban kiemelkedő eredményt hoztak a Szoboszlaihoz kapcsolódó eladások: több értékes relikvia is elkelt ebben az időszakban, például egy félmillió forintot érő dedikált Szoboszlai-mez, vagy egy, általa viselt és 300 ezer forintos áron megvásárolt focis póló.

A méltán népszerű magyar játékos liverpoolos fociskártyái iránt a kereslet és a kínálat szintén megemelkedett, ugyanakkor sokan várhatnak még a kártyaeladásokkal, ugyanis a nagyobb sportesemények, mint az idei EB, a teljesítménytől függően jelentősen befolyásolhatják a kártyák értékét. Egy-egy jó időpontban eladott kártyán akár több tíz- vagy százezer forintot is lehet keresni.

A magyar válogatott mezei vetekszenek a külföldiekével

A futballrajongók körében nemcsak a nemzetközi csapatok, mint a Manchester United, Liverpool, Arsenal és Barcelona mezei népszerűek, hanem a magyar válogatott termékei is kelendőek. Áprilisról májusra a hazai válogatott mezeit 50 százalékkal többen keresték a felhasználók, meglepő módon pedig ezekért a termékekért bizonyos esetekben többet voltak hajlandók fizetni, mint a nagy rajongói bázissal rendelkező nemzetközi csapatok termékeiért. A magyar válogatott tréningszettjét és mezeit például átlagosan 10-20 ezer forint körüli áron vásárolták meg.

Elmaradt az idei tévévásárlási láz

Az idei sportesemények nem befolyásolták különösebben a tévékészülékek forgalmát, a Jófogás adatai szerint a feltöltött hirdetések és az eladások száma egyaránt stagnált az EB-t megelőző hónapokban. Aki úgy döntött, hogy a futball bajnokság előtt vált tévét, az jellemzően a LED-LCD típusú készülékek mellett tette le a voksát. Az eladások alapján egyértelműen látszik, hogy a plazmatévék kora leáldozóban van, az eladott tévék mindössze 3-4 százalékát képviselik. A legtöbb eladás a LED paneles televíziókból történik, amelyek már a használtpiaci tévéeladások 70-80 százalékát is kiteszik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...