- Hirdetés -

Tízmilliók támogatásra és eljárás a Bayer show miatt

|

Közösségi médiaszolgáltatók támogatásáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület hatósági eljárást indított a Bayer show-ban elhangzottak miatt.

A Médiatanács június 25-i döntése értelmében a REZSI2024 pályázati eljárásban 6 magyarországi közösségi médiaszolgáltató működési és üzemeltetési költségeihez járul hozzá csaknem 30 millió forinttal.

A testület ugyanezen az ülésén közigazgatási hatósági eljárás indításáról is döntött a Telekom Kft.-vel szemben a Szeged 95,4 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, Rádió 88 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás 2024. április 19–25. közötti működésével kapcsolatosan. A médiaszolgáltató vélelmezhetően a vizsgált műsorhét egyetlen napján sem tett eleget a közszolgálati célokat szolgáló műsorelemek arányaira vonatkozó szerződéses vállalásainak, és megszegte a szöveg, valamint a magyar zenei művek közzétételének arányaira vonatkozó vállalásait is.

A testület bejelentés alapján vizsgálta a Hír TV-n március 31-én 21 óra 10 perces kezdettel közreadott, majd 2024. április 1-jén 0 óra 7 perckor, továbbá 5 óra 3 perckor és 12 óra 58 perckor megismételt Bayer show adását. A műsorszámot a Hír FM is közzétette április 1-jén 11 óra 19 perces kezdettel, majd 23 óra 6 perckor, illetve április 2-án 6 óra 16 perckor és 23 óra 6 perckor megismételte azt. A hatósági ellenőrzés alapján a műsorszámban elhangzott, bevándorlókra tett kijelentések kapcsán felmerült a gyűlöletkeltés tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezés megsértése, ezt vizsgálja a Médiatanács a Hír TV Zrt.-vel és a Karc FM Média Kft.-vel szemben indított közigazgatási hatósági eljárásban.

Nem indított ugyanakkor eljárást a testület az ATV-n 2024. április 7-én 20 óra 25 perc és 21 óra 45 perc között sugárzott #Bochkor című műsorszám miatt, amellyel kapcsolatban a bejelentő arra kérte a hatóságot, hogy vizsgálja meg, megfelelő stílusban beszéltek-e egy amerikai sziámi ikerpárról. Bár a műsorszegmensben elhangzott véleményeket a közönség egyes tagjai sérelmesnek tarthatták, szélsőséges, a sziámi ikerpárok emberi mivoltát megkérdőjelező kifejezések használatára nem került sor, és a műsorszám nem hirdette a sziámi ikrek másodrendűségét sem. Mivel a bemutatott téma feldolgozása nem sértette az emberi jogokban megjelenő alapvető értéket, nem merült fel az emberi méltóság tiszteletben tartására vonatkozó törvényi kötelezettség megsértése. A műsorszám ezen kívül nem jelenített meg olyan káros tartalmat, amelyet a 12–16 év közötti kiskorúak ne lettek volna képesek megfelelően feldolgozni, tehát az adás megfelelt a III. korhatári kategória szempontjainak, és az annak megfelelő időpontban került sugárzásra.

Szintén bejelentés alapján vizsgálta az NMHH a román joghatóság alá tartozó Moziverzumon május 1-jén 21 óra és 23 óra között, 15 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugárzott Hannibal című műsorszámot. A film a magyar szabályozás alapján a Nemzeti Filmiroda és a hatósági ellenőrzés szerint is az V. korhatári kategóriába tartozik, azaz 18 éven aluliak számára nem ajánlott, tekintettel az abban megjelenő erőszakra, a véres jelenetsorokra, a sérülések sokkolóan nyílt, különösen brutális részletességű megjelenítésére és a szadisztikus jelenetekre, valamint a meztelenségre és a durva nyelvezetre. Emellett az V. kategóriába sorolt műsorszámok megfelelő jelzéssel ellátva kizárólag 22 óra és 05 óra között tehetők közzé. Mindezeket figyelembe véve az NMHH értesítette a román társhatóságot, a CNA-t a vélelmezett jogsértésről és felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...