- Hirdetés -

Rákapcsoltak a kibervédelemre a cégek

|

A kiberbiztosítással rendelkezők 97 százaléka fektetett be védelmének fejlesztésébe, hogy az segítsen a biztosítás terén – derül ki a Sophos adataiból. Közülük 76 százalék mondta, hogy ez lehetővé tette számukra a lefedettségre való jogosultságot, 67 százalék jobb árazásban részesülhetett, 30 százalék pedig jobb szerződési feltételekhez juthatott.

A jelentés azt is megmutatta, hogy a kibertámadások helyreállítási költségei meghaladják a biztosítási lefedettséget. A biztosítási kérelmet benyújtóknak csupán 1 százaléka mondta azt, hogy a biztosítójuk 100 százalékban finanszírozta az incidens elhárítása során felmerült költségeket. A leggyakoribb oka annak, hogy a biztosítás nem állta teljes mértékben a költségeket, az volt, hogy a számla végösszege meghaladta a biztosítási keretet. A The State of Ransomware 2024 felmérés szerint a ransomware incidenseket követő helyreállítási költségek 50 százalékkal nőttek az elmúlt évben, elérve a 2,73 millió dolláros átlagot.

“A Sophos Active Adversary jelentés ismételten kimutatta, hogy a cégeket érintő kiberincidensek nagy része az alapvető és legjobban bevált kiberbiztonsági gyakorlatok – például a biztonsági javítások időben megtörténő végrehajtása – elmulasztásának a következménye. Legutóbbi jelentésünkben például a kompromittálódott hitelesítési adatok voltak a támadások első számú kiváltó oka, ennek ellenére a cégek 43 százalékánál nem volt aktiválva a többtényezős hitelesítés.” mondta Chester Wisniewski, igazgató, globális field CTO.

“A tény, hogy a cégek 76 százaléka fektetett be a kibervédelembe a kiberbiztosítási jogosultság megszerzése céljából, azt mutatja, hogy a biztosítások ezen alapvető biztonsági intézkedések végrehajtására kényszerítik a szervezeteket. Ez változásokhoz vezet, és átfogóbb, pozitívabb hatással van a cégekre. Ám a kiberbiztosítás előnyös ugyan a vállalkozások, vállalatok számára, csak egy része a hatékony kockázatcsökkentési stratégiának. A cégeknek még mindig dolgozniuk kell védelmük megerősítésén. Egy kibertámadás mind működés, mind hírnév szempontjából súlyos hatással lehet egy szervezetre, és a kiberbiztosítás megléte ezen nem változtat.”

A megkérdezett 5000 IT és kiberbiztonsági vezető közül a védelmüket biztosítási okokból fejlesztő cégek 99 százaléka mondta azt, hogy befektetései révén a biztosítási lefedettségen túl szélesebb körű biztonsági előnyökhöz is jutottak, beleértve a jobb védelmet, a felszabadult IT-erőforrásokat és a kevesebb riasztást.

“Úgy tűnik, hogy a kibervédelembe történő befektetések tovább gyűrűződő hatást fejtenek ki az előnyök tekintetében, olyan biztosítási megtakarításokat lehetővé téve, amelyeket a szervezetek más védelmi eszközökre fordíthatnak, hogy szélesebb körben javítsák biztonsági helyzetüket. Ahogy a kiberbiztosítások adoptálása folytatódik, a cégek biztonsága remélhetőleg tovább fog fejlődni. A kiberbiztosítások nem fogják eltüntetni a ransomware-támadásokat, de részét képezhetik a megoldásnak.” mondta Wisniewski.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...