- Hirdetés -

Így hat a vásárlásokra a foci-EB

|

Szoboszlai Dominik népszerűbb a magyarok körében, mint Christiano Ronaldo és Kylian Mbappé együttesen – derült ki a Pepita.hu online felméréséből. Bár a magyar csapat már kiesett, sokan követik még a mérkőzéseket, és vannak olyanok is, akik a negyeddöntőktől kapcsolódnak be. Az EB közvetítéseit nem a zsebünkben lapuló okostelefonon, sokkal inkább a minél nagyobb TV-n vagy akár óriáskivetítőn nézzük szívesen. Nem meglepő, hogy többen mostanra időzítették a TV cseréjét. A nassolnivalók jobban fogynak ilyenkor, mint a szurkolói relikviák.

A Pepita.hu online felmérést végzett közel 2000 résztvevővel a labdarúgó-Európa-bajnokság kapcsán. Az eredményekből kiderült, hogy minden ötödik válaszadó megnézi a foci EB összes mérkőzését, a férfiaknál még magasabb ez az arány. Valamivel kevesebben vannak azok, akik egyáltalán nem követik, és hasonló az aránya azoknak is, akik kimondottan csak a magyar válogatott meccseit nézték meg. A nemek közül egyébként a nőknél magasabb azoknak az aránya, akik csak a magyarok mérkőzéseit követik. A válaszadók 41 százaléka pedig csak a fontosabb mérkőzéseket (negyeddöntőtől) fogja megtekinteni. Bár időközben a magyar labdarúgó válogatott kiesett az EB-ről, a válaszok alapján azért még sokakat lázban tart a bajnokság.

Minden második válaszadó jellemzően otthon, a családdal követi az EB eseményeit. Kb. minden harmadik válaszadó egyedül, otthon nézi a meccseket. Abban is nagy az egyetértés, hogy ez nem a telefonon nézhető műfaj, jellemzően TV-n vagy óriáskivetítőn követik az eseményeket. A felmérésben arra is kíváncsiak voltak, hogy mely focisták a magyarok kedvencei. „A válaszokból kiderült, messze a legnépszerűbb Szoboszlai Dominik, aki olyan legendákat is maga mögé utasított, mint Christiano Ronaldo vagy Kylian Mbappé” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu vezérigazgatója.

Mi van a meccseken túl?

Bár a hangsúly a mérkőzéseken van, de ehhez szorosan kapcsolódnak más fogyasztói szokások is. A Pepita.hu felmérése szerint minden válaszadó vásárolt már azért újabb műszaki cikket, hogy a sportközvetítést jobb minőségben élvezhesse. Közülük szinte mindenki egy új és vagy nagyobb TV-re ruházott be ennek érdekében. De persze nem csak a televíziók keresletére van hatással egy rangosabb sportközvetítés. A foci-EB idején a felmérésben résztvevők 48 százaléka vásárol több nassolni valót (chips, mogyoró stb.), 34 százalékuk több üdítőt és / vagy ásványvizet vesz, 16 százalékuk pedig több alkoholt és ugyanennyi azoknak az aránya, akik több alkoholmentes sört táraznak be. Az ezeket vásárlók háromnegyede szupermarketekben szerzi be az ilyen típusú termékeket. Online áruházban csak 8 százalékuk ad le rendelést ezekre vonatkozóan. Kb. 10 százalék azoknak az aránya, akik ilyenkor több ételrendelést (pl. pizza, hamburger) adnak le. A szurkolás kiegészítő kellékei közül a ruházat (pl. sál, sapka, mez) a legnépszerűbb, aztán a labda, arcfesték, végül pedig a hangeszközök, mint a szurkolói duda vagy kereplő.

A válaszadók harmada keresi a promóciós ajánlatokat a foci-EB alatt. A Pepita.hu kínálatából a válaszadók 8 százaléka rendelt eddig az EB alatt műszaki cikket, 4,2 százalékuk kerti bútort, 2,7 százalékuk üdítőitalt, 1,6 százalékuk snacket, 1,2 százalékuk sört vagy más alkoholt, 0,9 százalékuk pedig itt szerezte be a szurkolói relikviákat. Bár 63 százalékuk még nem vásárolt, de nyitott rá, hogy megnézze az aktuális ajánlatokat.

Minden harmadik válaszadó azért követi az EB-t vagy más rangosabb sportközvetítést, mert fontos számára a közös szurkolás, az egységélmény, a közösséghez való. Negyedük pedig az adrenalin, izgalom végett, ami kiszakítja őket a hétköznapok mókuskerekéből. 15 százalék szerint ez jó beszédtémát ad akár ismeretlenekkel is, minden tízedik szerint pedig jobb ezt nézni, mint mást. Elenyésző azoknak az aránya, akik szerint ez meghozhatja a kedved a sportoláshoz.

Csaknem a válaszadók harmada élőben is megnézne egy mérkőzést, ötödük csak akkor, ha a magyarok is játszanak. Közel 10 százalék azoknak az aránya, akik csak akkor mennének, ha a kedvenc csapatuk és/vagy sportolójuk játszik. Kb. ugyanennyien vannak, akik csak ajándék jeggyel mennének ki egy meccsre. Vannak viszont olyanok is, akiket a meccseken összegyűlő tömeg rettent el a személyes részvételtől. A legemlékezetesebb pillanat érthető módon Csoboth Kevin gólja volt a többség számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...