Az idei második negyedévben is bővült a világszerte leszállított okostelefonok száma az IDC előzetes adatai szerint. A gyártók rangsorát a Samsung vezeti az Apple és a Xiaomi előtt.
Az idei második negyedévben 285,4 millió okostelefont szállítottak le a gyártók, ez 6,5 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IDC „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” jelentésének előzetes adataiból. Az idei április-júniusi időszak sorban a negyedik három hónapos periódus volt, amikor bővült az okosmobilok forgalma, és ezek az eredmények megalapozzák az idei évre várt növekedést, azonban a piackutató cég szakértői szerint még nem teljesedett ki a kereslet és számos piacon továbbra is kihívásokkal küzdenek a gyártók és forgalmazók.
„Bár a fellendülés jó úton halad, és az öt legnagyobb gyártó mindegyike növekedést tudott elérni éves összevetésben, a piacvezetők között növekvő versenyt és az ársávok polarizálódását tapasztaljuk. Miközben az Apple és a Samsung egyaránt a felsőkategóriás eszközökre fókuszál és a legnagyobb hasznot húzza a prémium készülékek iránti erősödő keresletből, addig számos kínai gyártó inkább az alsóbb kategóriás telefonok körében növeli a szállítást, hogy a gyenge kereslet ellenére növelni tudja részesedését. Ennek eredményeként a középkategóriás készülékek piacán komoly kihívásokkal találkozunk. Az átlagos eladási árak (ASP) emelkedése, valamint a generatív mesterséges intelligenciát (MI) alkalmazó okosmobilok térhódítása – ami minden eddigi mobil innovációnál gyorsabb – alaposan felforgatja a piacot” - jelezte Nabila Popal, az IDC Worldwide Tracker csapatának kutatási igazgatója. A kutatócég előrejelzése szerint az idén leszállított okosmobilok 19 százaléka, mintegy 234 millió készülék már MI-s telefon lesz.
A gyártók rangsorát az idei második negyedévben a Samsung vezette, igaz éves összevetésben mindössze 0,7 százalékkal növelte forgalmát, piaci részesedése így 18,9 százalék volt. Az Apple végzett a második helyen, 1,5 százalékos bővülést felmutatva, a piac 15,8 százalékát tudhatja magáénak a cég.
A harmadik helyet a Xiaomi szerezte meg, 27,4 százalékos növekedést ért el a kínai gyártó és nem sokkal marad el az Apple-től, hiszen 14,8 százalékos a piaci részesedése. A negyedik és ötödik helyen a vivo és az OPPO találhatók, lényegében holtversenyben, igaz előbbi cég több mint ötödével tudta növelni forgalmát, míg utóbbi mindössze 1,8 százalékkal, piaci részesedésük pedig 9 százalék körül alakult.