- Hirdetés -

Százmilliós váltságdíjat fizethetnek a magyar vállalatok

|

A 2023-ban zsarolóvírus által megtámadott magyar vállalatok több mint fele saját adatmentési módszereket alkalmazott, és nem kellett váltságdíjat fizetnie. A vállalkozások leggyakrabban biztonsági mentésekhez folyamodtak e célból. Azok közül, akik fizettek váltságdíjat, az 50%-uk 10 millió forintnál kevesebbet fizetett, de 7 százalék több mint 100 millió forintot adott át a kiberbűnözőknek.

A Sophos által végzett felmérése szerint 2023-ban minden ötödik magyar vállalkozást megtámadtak rosszindulatú szoftverrel. A zsarolóvírus áldozatául esett minden negyedik vállalkozás esetében a támadás által okozott teljes veszteség 5 millió és 50 millió forint közötti összeget tett ki. A vállalatok 8 százaléka 50 millió forintnál nagyobb veszteséget könyvelt el.

A biztonsági mentések népszerűek a magyar vállalatoknál

A 2023-ban zsarolóvírusos kártevővel megtámadott magyar vállalatok 58 százaléka úgy döntött, hogy nem fizet váltságdíjat a kiberbűnözőknek. Ez alacsonyabb arány, mint globálisan, ahol a zsarolóvírus-támadással érintett vállalatok 77 százaléka nem tett eleget a támadók követelésének.

A megtámadott vállalatok 31 százaléka biztonsági mentéseket használt a kibertámadás utáni helyreállításhoz, míg 19 százalékuk más módszereket alkalmazott. A megtámadott vállalatok 8 százaléka nem rendelkezett biztonsági mentéssel vagy helyreállítási eszközökkel, de mégsem fizette ki a váltságdíjat.

„A biztonsági mentések lehetővé teszik a titkosított vagy véglegesen törölt adatok gyors helyreállítását. Nagyon fontos, hogy a biztonsági mentések rendszeresen készüljenek. Ez lehetővé teszi az adatok gyors helyreállítását, így egy incidens nem zavarja meg az üzletmenet folytonosságát. Ugyanilyen fontos, hogy a másolatok megfelelően legyenek biztosítva, hogy támadás esetén a kiberbűnözők nehezen, vagy lehetőleg egyáltalán ne tudjanak hozzáférni. Lehetetlen megjósolni egy incidens bekövetkeztét, ezért a vállalatoknak mindig fel kell készülniük rá” - hangsúlyozza Chester Wisniewski, a Sophos technológiai igazgatója.

Mennyibe kerül egy kibertámadás?

Mint a Sophos felméréséből kiderült, a 2023-ban zsarolóprogrammal megtámadott magyar vállalatok 39 százaléka döntött úgy, hogy kifizeti a váltságdíjat. E vállalatok fele 10 millió forintnál kevesebbet fizetett a csalóknak, míg 29 százalékuk 10 millió és 50 millió forint közötti összeget. A vállalatok 13 százaléka 50 millió és 100 millió forint közötti összeget fizetett, míg 7 százalékuk több mint 100 millió fontot. A válaszadók 3 százaléka válaszolt a "nem tudom/nem emlékszem" választ arra a kérdésre, hogy vállalatuk fizetett-e váltságdíjat egy zsarolóvírus-támadás után.

„A zsarolóvírus által érintett vállalatok több mint fele nem fizetett váltságdíjat - ez jó hír. Ugyanakkor még mindig nagyon magas azoknak a vállalatoknak az aránya, amelyek eleget tettek a kiberbűnözők követeléseinek. A váltságdíj kifizetése bevételt biztosít a támadóknak, és arra ösztönzi őket, hogy folytassák tevékenységüket. A vállalkozásoknak azt sem szabad elfelejteniük, hogy a csalók által követelt összeg kifizetése nem garantálja az adatok helyreállítását, és növeli a kibertámadással járó költségeket, amelyek már így is nagyon magasak” - mutat rá Chester Wisniewski.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...