- Hirdetés -

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 1. rész

|

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése azért továbbra is problémás lehet.

 

Legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz

Tóth Orsolya, Media Dynamics, ügyvezető

Újraindulás

A tavalyi év a pandémia utáni konszolidáció időszaka volt: a médiakampányok magabiztosan indulnak újra a 2020 előtt látott formában és forrásháttérrel.

Színes ötletek

Beköszöntött a „járvány utáni megnyugvás” időszaka, amely megújuló lendülettel és színes ötletekkel tarkított marketingstratégiákat hoz magával. A sportesemények miatt a nyár az egyik legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz, amely magas belépési küszöbbel indíthatja az év utolsó harmadát.

Vége a home office-nak

A pandémia utáni megnyugvásban át kell tekinteni a bezártság hozta kényszerintézkedések létjogosultságát: nem feltétlen kedvező, ha továbbra is szépen lassan elidegenedünk egymástól az online megbeszélések sorozatában, avagy home office-ban neveljük ki a következő szakmai generációt.

 

További növekedésre számítunk

Mező László, EssenceMediacom, ügyvezető igazgató

Múlt év

Nagyon sikeres esztendő volt számunkra. A reklámköltések jelentős mértékben növekedtek, különösen az ügyfeleink körében, ám ez kihívások elé is állított minket. A tévékampányok teljesítése nehezebbé vált a reklámidő-túlkereslet miatt, a sales house-ok egyre inkább utólagosan is hozzányúlnak a szezonindexekhez. A biddable árak is várakozáson felül növekedtek, amit fűtött egy nagy szereplő, a Temu piacra lépése is.

Jelen

Az idei évtől további növekedésre számítunk a reklámköltések terén, de ez továbbra is kihívásokat jelent a tévés és az online kampányok teljesítésében. Ugyanakkor a nemzetközi ügyfeleink globalizációja tovább erősödik, növekszik a nemzetközi/globális tenderek száma és egyre több szolgáltatást visznek el a nemzetközi HUB-ok is.

 

Életem egyik legnagyobb kihívása

Nink László, IPG Mediabrands, ügyvezető igazgató

Befelé figyeléssel töltöttük

A 2023-as esztendő életem egyik legnagyobb kihívása volt. Az év elején neveztek ki az IPG Mediabrands élére. Az esztendő nagy részét befelé figyeléssel töltöttük annak érdekében, hogy megértsük a szervezeti kihívásainkat, a piac által generált kihívásokat (költéscsökkenés) és a gazdaságban felmerülő recessziós környezeti (infláció, reálbér csökkenése) problémákat. Megkezdődött egy belső innovációs folyamat, amelynek látható eredményei vannak már az idén. Az elsődleges fókuszt a legnagyobb értékünkre, az emberekre helyeztük, hiszen az önmagukkal elégedett emberek sikereket érnek el. Ez vezetett el minket a következő innovációs lépcsőhöz, amelyben a szolgáltatásaink és termékeink javításával értőbb, tudatosabb, személyre szabott adatalapú ügyfélkiszolgálást és -tanácsadást tudunk megvalósítani.

Vannak meglepetések

A 2024-es ügyfélportfóliónk alapján 5-10 százalékos növekedést látunk, így az év a várakozásainknak megfelelően alakul. Vannak meglepetések is, ezek kezelésével 2025-ben lesz feladatunk. A szervezeten belül már érezhető az a rengeteg munka, amit a belső fejlesztéseinkre fordítottunk. Tovább változunk, és egyre jobban alkalmazkodunk a piaci körülményekhez, legyen az globális, regionális vagy lokális színtér. Az idén is megnyertük a Cannes Young Lion budapesti versenyét két újabb fiatal tehetség részvételével. Akik aztán Cannes-ban versenyeztek a Young Lion címért.

Jól látható lehetőségek

Az IPG Mediabrands életében a legnagyobb nehézséget talán a bevételi volatilitásunk adja, hiszen az utolsó negyedévig nem tudjuk, hogy pontosan milyen ügyfélportfólióval vágunk neki 2025-nek. Már jól látható lehetőségeink vannak az ügyfélszerzés területén, és ez kihívás is, hogy ezekből a versenyhelyzetekből győztesként kerüljünk ki. A tudatos befelé figyelés állandó és elengedhetetlen folyamat marad az életünkben, ennek a fenntartása pedig rendkívül nagy energiát igényel mindenkitől a szervezeten belül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...