A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése azért továbbra is problémás lehet.
Legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz
Tóth Orsolya, Media Dynamics, ügyvezető
Újraindulás
A tavalyi év a pandémia utáni konszolidáció időszaka volt: a médiakampányok magabiztosan indulnak újra a 2020 előtt látott formában és forrásháttérrel.
Színes ötletek
Beköszöntött a „járvány utáni megnyugvás” időszaka, amely megújuló lendülettel és színes ötletekkel tarkított marketingstratégiákat hoz magával. A sportesemények miatt a nyár az egyik legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz, amely magas belépési küszöbbel indíthatja az év utolsó harmadát.
Vége a home office-nak
A pandémia utáni megnyugvásban át kell tekinteni a bezártság hozta kényszerintézkedések létjogosultságát: nem feltétlen kedvező, ha továbbra is szépen lassan elidegenedünk egymástól az online megbeszélések sorozatában, avagy home office-ban neveljük ki a következő szakmai generációt.
További növekedésre számítunk
Mező László, EssenceMediacom, ügyvezető igazgató
Múlt év
Nagyon sikeres esztendő volt számunkra. A reklámköltések jelentős mértékben növekedtek, különösen az ügyfeleink körében, ám ez kihívások elé is állított minket. A tévékampányok teljesítése nehezebbé vált a reklámidő-túlkereslet miatt, a sales house-ok egyre inkább utólagosan is hozzányúlnak a szezonindexekhez. A biddable árak is várakozáson felül növekedtek, amit fűtött egy nagy szereplő, a Temu piacra lépése is.
Jelen
Az idei évtől további növekedésre számítunk a reklámköltések terén, de ez továbbra is kihívásokat jelent a tévés és az online kampányok teljesítésében. Ugyanakkor a nemzetközi ügyfeleink globalizációja tovább erősödik, növekszik a nemzetközi/globális tenderek száma és egyre több szolgáltatást visznek el a nemzetközi HUB-ok is.
Életem egyik legnagyobb kihívása
Nink László, IPG Mediabrands, ügyvezető igazgató
Befelé figyeléssel töltöttük
A 2023-as esztendő életem egyik legnagyobb kihívása volt. Az év elején neveztek ki az IPG Mediabrands élére. Az esztendő nagy részét befelé figyeléssel töltöttük annak érdekében, hogy megértsük a szervezeti kihívásainkat, a piac által generált kihívásokat (költéscsökkenés) és a gazdaságban felmerülő recessziós környezeti (infláció, reálbér csökkenése) problémákat. Megkezdődött egy belső innovációs folyamat, amelynek látható eredményei vannak már az idén. Az elsődleges fókuszt a legnagyobb értékünkre, az emberekre helyeztük, hiszen az önmagukkal elégedett emberek sikereket érnek el. Ez vezetett el minket a következő innovációs lépcsőhöz, amelyben a szolgáltatásaink és termékeink javításával értőbb, tudatosabb, személyre szabott adatalapú ügyfélkiszolgálást és -tanácsadást tudunk megvalósítani.
Vannak meglepetések
A 2024-es ügyfélportfóliónk alapján 5-10 százalékos növekedést látunk, így az év a várakozásainknak megfelelően alakul. Vannak meglepetések is, ezek kezelésével 2025-ben lesz feladatunk. A szervezeten belül már érezhető az a rengeteg munka, amit a belső fejlesztéseinkre fordítottunk. Tovább változunk, és egyre jobban alkalmazkodunk a piaci körülményekhez, legyen az globális, regionális vagy lokális színtér. Az idén is megnyertük a Cannes Young Lion budapesti versenyét két újabb fiatal tehetség részvételével. Akik aztán Cannes-ban versenyeztek a Young Lion címért.
Jól látható lehetőségek
Az IPG Mediabrands életében a legnagyobb nehézséget talán a bevételi volatilitásunk adja, hiszen az utolsó negyedévig nem tudjuk, hogy pontosan milyen ügyfélportfólióval vágunk neki 2025-nek. Már jól látható lehetőségeink vannak az ügyfélszerzés területén, és ez kihívás is, hogy ezekből a versenyhelyzetekből győztesként kerüljünk ki. A tudatos befelé figyelés állandó és elengedhetetlen folyamat marad az életünkben, ennek a fenntartása pedig rendkívül nagy energiát igényel mindenkitől a szervezeten belül.