A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése azért továbbra is problémás lehet.
Sikerült új ügyfelekkel bővülnünk
Hidvégi Krisztina, New Land Media, ügyvezető
Dinamikus esztendő
A tavalyi a médiaügynökségek számára dinamikus év volt, amelyet az átalakuló digitális környezet, a fogyasztói szokások változása és a technológiai innovációk határoztak meg. Az adatvezérelt marketing, a mesterséges intelligencia alkalmazása jelentős szerepet játszott a kampányok optimalizálásában. A közösségimédia-platformok továbbra is domináltak, de a videós tartalmak, különösen a rövid formátumú filmek egyre nagyobb teret hódítottak.
Új ügyfelek, partnerek
Büszkék vagyunk arra, hogy a változó környezet ellenére sikerült új ügyfelekkel, partnerekkel és szolgáltatásokkal bővítenünk a Lounge Group portfólióját. Emellett továbbra is célunk a reklámszakma reputációjának és megítélésének javítása, valamint a jövő marketingeseinek, különösen a Z generáció tagjainak bemutatni, hogy miért érdemes ezen a területen elhelyezkedni.
Személyre szabott tartalmak
Az idén a médiaügynökségek számára a legnagyobb kihívások közé tartozik a személyre szabott tartalmak iránti növekvő igény kielégítése, valamint a cookie-k megszűnése miatti adatgyűjtési stratégiák újragondolása. Az MI központi szerepet játszik majd, különösen a kampányok automatizálásában és valós idejű adatelemzésében. Az influenszermarketing, valamint a közösségi média fontossága tovább növekszik, miközben a márkák egyre inkább a hitelességre és a közösségi elköteleződésre összpontosítanak. Az innováció és az alkalmazkodóképesség lesz a kulcs a médiaügynökségek sikeréhez 2024-ben.
Mozgalmas év volt
Szabó Edina, OMG, ügyvezető igazgató
Várakozáson felüli
A 2023-as év reklámköltés szempontjából várakozáson felüli volt, ami egyrészt örvendetes, másrészt viszont kihívásokkal teli év végét eredményezett. Folyamatos kommunikációval és hatékony együttműködéssel sikerült megoldásokat találni a tévépiaci túlkereslet teremtette kihívásokra, biztosítani az ügyfeleink kampányainak sikerességét és megőrizni az ügynökség piaci pozícióját. A tavalyi év mozgalmas volt az ügynökségünk számára más szempontból is, hiszen év közben új irodába költöztünk, amely a hibrid munkavégzéshez alkalmazkodó, modern munkakörnyezetet teremt a kollégák számára.
Bővüléssel kalkulálunk
Az idei belső fogyasztásnövekedéssel számolva 8-10 százalék körüli reklámköltés-bővüléssel kalkulálunk 2024-ben. A megnövekedett állami reklám aktivitások, valamint a nagy nemzetközi sportesemények hatására a túlkereslet nemcsak a tévépiacon jelentkezik, hanem a közterület és a rádió irányában is. A szektorok közül szinte mindenhol bővülést tapasztalunk és várunk.
Tehetséggondozás és jóllét
A piaci túlkeresleti környezetben az ügyfeleink kampányainak sikeressége és ár-érték arányának megőrzése az egyik legnagyobb kihívás az idén. Mindemellett a tehetséggondozás, a kollégák jóllétének biztosítása kulcsfontosságú az ügynökségünk számára 2024-ben is.
Nagyon sokat tettünk, hogy jó legyen nálunk dolgozni
Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató
Semmi okunk panaszra
Tavaly ismét a Wavemaker lett az M-listán a legdíjazottabb média-, valamint a 3. legdíjazottabb kreatívügynökség. Továbbra is mi vezetjük a médiaügynökségi listákat (Recma, Convergence) Magyarországon mind méret, mind minőség szempontjából a piaci ügynökségek közül immár lassan 10 éve. Az elmúlt évben mind forgalom, mind profit szempontjából hoztuk a tulajdonosok elvárását. Az ügyfél-elégedettségi kutatásunkon egy tízes skálán 9,1-esre értékeltek minket az ügyfeleink, és ez óriási elismerése a kollégáim munkájának. Azért is nagyon sokat tettünk 2023-ban is, hogy jó legyen nálunk dolgozni, ezt ismerte el a HR Best zsűrije egy ezüsttel. Szóval semmi okunk panaszra 2023-mal kapcsolatban.
Növekedés jöhet
Az idei úgy tűnik, hogy szintén jó éve lesz a Wavemakernek, annak ellenére, hogy a magyar gazdaság finoman szólva sem szárnyal, és ilyenkor az ügyfelek vissza szokták fogni a költéseiket, de ezt a nagy verseny miatt (nagyon helyesen!) nem teszik meg. Ebből a szempontból atipikus év volt a tavalyi is, és az idén folytatódni látszik az a tendencia, sőt idén már reálértékben is növekedést prognosztizálok az egész piacra.
Jócskán van kihívás
Persze kihívás van jócskán 2024-ben is… Most éppen az van soron, hogy milyen lesz az iparágunk MI-vel, hogyan rendezzük szorosabban össze a GroupM cégcsoport tagjait, mit kezdünk a generációs különbségekkel a munkatársak (de a célcsoportok) között is. Nem annyira magától értetődő, de a Covidhoz hasonló változások ezek is, így együtt.