- Hirdetés -

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

|

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése azért továbbra is problémás lehet.

 

Sikerült új ügyfelekkel bővülnünk

Hidvégi Krisztina, New Land Media, ügyvezető

Dinamikus esztendő

A tavalyi a médiaügynökségek számára dinamikus év volt, amelyet az átalakuló digitális környezet, a fogyasztói szokások változása és a technológiai innovációk határoztak meg. Az adatvezérelt marketing, a mesterséges intelligencia alkalmazása jelentős szerepet játszott a kampányok optimalizálásában. A közösségimédia-platformok továbbra is domináltak, de a videós tartalmak, különösen a rövid formátumú filmek egyre nagyobb teret hódítottak.

Új ügyfelek, partnerek

Büszkék vagyunk arra, hogy a változó környezet ellenére sikerült új ügyfelekkel, partnerekkel és szolgáltatásokkal bővítenünk a Lounge Group portfólióját. Emellett továbbra is célunk a reklámszakma reputációjának és megítélésének javítása, valamint a jövő marketingeseinek, különösen a Z generáció tagjainak bemutatni, hogy miért érdemes ezen a területen elhelyezkedni.

Személyre szabott tartalmak

Az idén a médiaügynökségek számára a legnagyobb kihívások közé tartozik a személyre szabott tartalmak iránti növekvő igény kielégítése, valamint a cookie-k megszűnése miatti adatgyűjtési stratégiák újragondolása. Az MI központi szerepet játszik majd, különösen a kampányok automatizálásában és valós idejű adatelemzésében. Az influenszermarketing, valamint a közösségi média fontossága tovább növekszik, miközben a márkák egyre inkább a hitelességre és a közösségi elköteleződésre összpontosítanak. Az innováció és az alkalmazkodóképesség lesz a kulcs a médiaügynökségek sikeréhez 2024-ben.

 

Mozgalmas év volt

Szabó Edina, OMG, ügyvezető igazgató

Várakozáson felüli

A 2023-as év reklámköltés szempontjából várakozáson felüli volt, ami egyrészt örvendetes, másrészt viszont kihívásokkal teli év végét eredményezett. Folyamatos kommunikációval és hatékony együttműködéssel sikerült megoldásokat találni a tévépiaci túlkereslet teremtette kihívásokra, biztosítani az ügyfeleink kampányainak sikerességét és megőrizni az ügynökség piaci pozícióját. A tavalyi év mozgalmas volt az ügynökségünk számára más szempontból is, hiszen év közben új irodába költöztünk, amely a hibrid munkavégzéshez alkalmazkodó, modern munkakörnyezetet teremt a kollégák számára.

Bővüléssel kalkulálunk

Az idei belső fogyasztásnövekedéssel számolva 8-10 százalék körüli reklámköltés-bővüléssel kalkulálunk 2024-ben. A megnövekedett állami reklám aktivitások, valamint a nagy nemzetközi sportesemények hatására a túlkereslet nemcsak a tévépiacon jelentkezik, hanem a közterület és a rádió irányában is. A szektorok közül szinte mindenhol bővülést tapasztalunk és várunk.

Tehetséggondozás és jóllét

A piaci túlkeresleti környezetben az ügyfeleink kampányainak sikeressége és ár-érték arányának megőrzése az egyik legnagyobb kihívás az idén. Mindemellett a tehetséggondozás, a kollégák jóllétének biztosítása kulcsfontosságú az ügynökségünk számára 2024-ben is.

 

Nagyon sokat tettünk, hogy jó legyen nálunk dolgozni

Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató

Semmi okunk panaszra

Tavaly ismét a Wavemaker lett az M-listán a legdíjazottabb média-, valamint a 3. legdíjazottabb kreatívügynökség. Továbbra is mi vezetjük a médiaügynökségi listákat (Recma, Convergence) Magyarországon mind méret, mind minőség szempontjából a piaci ügynökségek közül immár lassan 10 éve. Az elmúlt évben mind forgalom, mind profit szempontjából hoztuk a tulajdonosok elvárását. Az ügyfél-elégedettségi kutatásunkon egy tízes skálán 9,1-esre értékeltek minket az ügyfeleink, és ez óriási elismerése a kollégáim munkájának. Azért is nagyon sokat tettünk 2023-ban is, hogy jó legyen nálunk dolgozni, ezt ismerte el a HR Best zsűrije egy ezüsttel. Szóval semmi okunk panaszra 2023-mal kapcsolatban.

Növekedés jöhet

Az idei úgy tűnik, hogy szintén jó éve lesz a Wavemakernek, annak ellenére, hogy a magyar gazdaság finoman szólva sem szárnyal, és ilyenkor az ügyfelek vissza szokták fogni a költéseiket, de ezt a nagy verseny miatt (nagyon helyesen!) nem teszik meg. Ebből a szempontból atipikus év volt a tavalyi is, és az idén folytatódni látszik az a tendencia, sőt idén már reálértékben is növekedést prognosztizálok az egész piacra.

Jócskán van kihívás

Persze kihívás van jócskán 2024-ben is… Most éppen az van soron, hogy milyen lesz az iparágunk MI-vel, hogyan rendezzük szorosabban össze a GroupM cégcsoport tagjait, mit kezdünk a generációs különbségekkel a munkatársak (de a célcsoportok) között is. Nem annyira magától értetődő, de a Covidhoz hasonló változások ezek is, így együtt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...