Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 2. rész

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi média egyre hangsúlyosabb szerepéről is.

 

A tavalyi a változás éve volt

Balaton Anita, FleishmanHillard Café, ügyvezető, partner

Kiválóan sikerült

A tavalyi a FleishmanHillard Café történetében a változás éve volt, hiszen 24 év után elhagytuk a Café csoportot. Elindult a social media és a tréningüzletágunk építése is, jelentős a fókuszunk a krízisrendszerek kialakításán és a kríziskommunikációs tréningek tartásán, valamint a belső kommunikációs és employer branding megoldásokon. A 2023-as évünk kiválóan sikerült, 720 milliós volt az árbevételünk, és az adózás előtti eredményünk elérte a 78,8 millió forintot.

Újragondolás éve lesz

Kisebbek lettünk és kevesebben is vagyunk a kiválás miatt, ez az év számunkra az átalakulás, az újragondolás éve, üzletileg is kb. 40 százalékkal várok kisebb árbevételt.

Építünk a tudástranszferre

A hitelességet tartom kulcskérdésnek a vállalati kommunikációban, valamint az alkalmazkodást, a merészséget. Érdemes lesz jobban figyelni a mérésre, az üzleti célokhoz való kapcsolódásra, a valódi hatás elérésére a pontszerű kommunikáció helyett. Kiváló a kapcsolatunk a FleishmanHillarddal, akikkel az idén 15 éves a stratégiai partnerségünk. Építünk arra a tudástranszferre és közös munkára, ami a hálózatból érkezik.

 

Kemény tempót kell diktálni

Ferling József, Ferling Kft., ügyvezető igazgató

2023

Nálunk a bátorság éve volt. Kiemelkedő piaci várakozásokkal indultunk, és egymással párhuzamosan több belső szervezeti és digitális fejlesztést is elindítottunk. Utóbbiakkal aztán annyira előreszaladtunk, hogy amikorra kiderült, hogy a piaci várakozásaink nem fognak teljesülni, már nem tudtunk és nem akartunk leállni. Úgy jártunk, mint az a hosszútávfutó, aki kicsit korán nyitja meg a hajrát: kemény tempót kellett magunknak diktálni, hogy valahogy célba érjünk. Ez sajnos meg is látszik az elmúlt év mérsékelt üzleti eredményén. Amivel elégedettek lehetünk, hogy a régi ügyfeleink és a szakmai sikerek sem maradtak el mellőlünk 2023-ban, és így a stabilitásunkat is megőriztük.

2024

A kimerítő 2023-as év után most kicsit össze kell szedjük magunkat, így 2024 az óvatosság esztendeje számunkra. A szakmai, üzleti és eredménycélok nem változtak. Bízunk benne, hogy minden tekintetben erősíteni tudjuk a pozícióinkat, és hogy megnyugtató szerződésállományt tudunk előkészíteni magunknak 2025-re.

Kihívások, lehetőségek

Az ügyfélportfóliónk bővítése, a szolgáltatási portfóliónk tisztítása és a működési hatékonyságunk javítása az a téma, amely a prioritáslista élén áll.

 

Növekedni fog a hitelesség iránti igény

Mamusits Péter, Lounge Communication, ügyvezető

Hatékony kommunikációs támogatás

A 2023-as év kulcsfogalma az adatvédelem, a transzparencia és a hitelesség – ezek mindegyike komolyan éreztette hatását a PR-szakmában, hiszen az ügyfeleink is azt várják tőlünk, hogy hatékonyan támogassuk őket az etikus kommunikációban, illetve hogy a közös projektjeink segítsék a márkák iránti bizalom megőrzését, erősítését.

Előtérben a közösségi média

Tavaly is azt láthattuk, hogy a közösségi média szerepe egyre hangsúlyosabbá válik a PR-kommunikációban, mindez a kampányaink tervezését és az eszközválasztásainkat is befolyásolta. Az idén folytatódik ez a tendencia, ugyanígy növekedni fog a hitelesség iránti igény is. Utóbbi az ügyfeleink társadalmi felelősségvállalásról szóló kommunikációjára is hatással lehet, így olyan stratégiákat kell kidolgoznunk, amelyek ezekre a területekre is jól reagálnak. Már most is rengeteg jel utal arra, hogy izgalmas év lesz a 2024-es, és mi örömmel állunk az új kihívások elé.

Innovatív megoldások

A magabiztosságunkat növeli, hogy 2023-ban több olyan fontos szakmai díjat nyerhettünk el, amely nemcsak a tehetségünkről ad számot, hanem arról is, hogy minden helyzetben képesek vagyunk a leginnovatívabb megoldásokat szállítani partnereinknek, ezáltal segítve őket a számukra legfontosabb ügyekben.