Az egemius júniusi havi és 29. heti közönségmérési statisztikái szerint a United Platforms-hoz tartozó Használtautó.hu, Ingatlan.com és Jófogás is rendre a 10 legtöbb oldalletöltést generáló hazai weboldalak között szerepel. Ebben nagy szerepe van annak is, hogy a keresetek növekedése miatt nagyobb értékű beruházásokra is egyre nyitottabbá válik a lakosság.
A KSH legfrissebb adatai szerint a nettó átlagkereset idén májusban 14,6, a reálkereset pedig 10,6%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A magyar lakosság pénzügyi komfortérzetének javulása természetszerűleg hozza magával a kiskereskedelmi forgalom (szintén KSH-adatok által alátámasztott) élénkülését, valamint a vásárlóerő, és így az ingatlanokkal, az autókkal és a nagyobb értékű használtcikkekkel kapcsolatos érdeklődések éves összevetésben mért növekedését is.
„Három zászlóshajó platformunkon már az év első hónapjaiban látható volt az aktivitás növekedése a gazdasági élénküléssel párhuzamosan. Az utóbbi időszakban heti szinten csaknem 50 millió, havi viszonylatban pedig több mint 206 millió oldalmegtekintést regisztráltunk. A hazai weboldalak rangsorában a Használtautó.hu rendre dobogós helyen végez, az ingatlan.com és a jófogás pedig folyamatosan a 10 legtöbb oldalmegtekintést elérő weboldal között szerepel. Azért is vagyunk büszkék, mert a United Platforms vezető piactereit érintő felvásárlás kevesebb mint egy éve történt, de a szinergiák már rövid idő alatt láthatóvá váltak.” – mondta Keleti József, az ingatlan.com vezérigazgatója.
A reálfolyamatok szempontjából nem csak az érdekes, hogy a makrogazdasági változások a United Platforms ingatlanos és autós piacterein már korán megmutatkoznak. A platformokon keresztül az is látszik, hogy milyen demográfiai csoportok aktivitása változik a gazdasági trendek hatására. Az ingatlanügyletek vezető piactereként ismert ingatlan.com látogatói között ugyanis 55,9 százalékos arányban a nők vannak többségben a Gemius júniusi adatai szerint. A Használtautó.hu látogatóinak nagy részét 69,7 százalékos arányban pedig inkább a férfiak teszik ki. A legtöbb látogató mindkét portál esetében a 25-49 év közötti korcsoporthoz tartozik.