Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját fejlesztésbe az Indamedia kiadócsoport, lekövetve a videós tartalomfogyasztásban bekövetkező robbanásszerű növekedést is. Így született meg az IndaPlay, amely a hétfői napon már több mint egymillió videóindítást generált.
Mi pontosan az IndaPlay?
Egy videóplatform, amely felhasználóinak a szórakozva informálódás lehetőségét kínálja. Jelenleg az Indamedia csoporthoz tartozó médiumok publikálják itt saját gyártású videóikat, helyszíni riportokat, beszámolókat, podcast beszélgetéseket, short formátumokat. Tekintettel a kiadó tematikailag sokszínű palettájára, a platformon a közélettől és gazdaságtól kezdve a kulturális és magazinos témákon át egészen a gasztronómiáig lelhetők fel minőségi videók, de a természet, az állatok, vagy akár az autók szerelmesei is bőséggel találnak itt tartalmat.
„Az elmúlt másfél évtizedben több videós platformot is használtunk kiadói tartalmaink közzétételére, nagy elérés és jelentős árbevétel mellett. Ugyanakkor ezt a két szempontot nem mindig tudtuk összehangolni, illetve a műszaki színvonal és az üzleti megoldások terén is megnövekedtek az elvárásaink. Az IndaPlay-jel pedig kötöttség nélkül, egyszerre tehetünk eleget a fogyasztói, illetve a hirdetői igényeknek” - mondta el Ziegler Gábor, az Indamedia vezérigazgatója. „A platformon a napi tájékozódást segítő híranyagok, élő tudósítások, közéleti videók mellett komoly mennyiségben kínálunk szórakoztató tartalmakat, színes, magazinos anyagokat, illetve folyamatosan érkezünk új műsorokkal is. A béta időszak zárásaként pedig hamarosan letölthető lesz az IndaPlay alkalmazás is” - tette hozzá.
A már most több ezer prémium, saját gyártású videót tartalmazó streaming platform ingyenes, és regisztráció nélkül is bárki számára elérhető. Ugyanakkor regisztrációt követően lehetőség nyílik egyéni preferenciák beállítására, vagy például feliratkozni egy minket érdeklő csatornára. A tartalmak megoszthatók, beágyazhatók, és a fejlesztési tervek szerint az IndaPlay hamarosan új, izgalmas funkciókkal is bővül.
Hol tart?
A platform béta üzemmódban július elején rajtolt el, a felhasználók jelenleg már az üzemszerű működési formátummal találkoznak.
„Az Indamedia terítéken lévő termékinnovációinak ez csupán az első lépése, amibe nagy reményekkel vágtunk bele. Minden együtt áll ahhoz, hogy további korszerű újításokkal lépjünk ki a piacra, hiszen a tulajdonosi szándék a fejlesztői kreativitással, a szakmai energiák az elhivatottsággal kerültek összhangba. Bízunk benne, hogy mindezt visszatükrözi az IndaPlay streaming platform is” - mondta Molnár Gábor, az Indamedia csoport technológiai és innovációs igazgatója.
Az IndaPlay szeptember 16-i teljesítményével hazánk 14. leglátogatottabb oldala lett a toplistán, a streaming oldalak között pedig 268.736 valós felhasználójával a 2. helyet vívta ki. Ezen a napon, azaz alig két héttel az éles indulást követően az oldal 1.034.572 videós nézettséget generált.