- Hirdetés -

Itt tart most a Jófogás és a Vatera

|

Lezajlott a közös backoffice kialakítása, a logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően még több fajta terméket lehet a piacterekről a webáruházaknál megszokott módon megrendelni. A Jófogás univerzális piactér marad, ahol még könnyebbé vált új gazdát keresni a legkülönbözőbb dolgoknak, míg a Vatera a műgyűjtők és a hobbisták irányába indult el a hamarosan elrajtoló aloldalaival. Itt tart most az egy éve újra hazai tulajdonba került, jól ismert piacterek megújulása.

Egy éve, hogy a Jófogás és a Vatera piacterek korábbi külföldi tulajdonosaiktól újból magyar kézbe kerültek az Extreme Digital egykori társalapítóinak vezetése alatt. Igazodva a marketplace-ek térhódításának világszerte tapasztalható trendjéhez, az egyre fokozódó versenyhelyzet következtében a Jófogást és a Vaterát egyaránt új működési pályára állítják az új tulajdonosok, miután a háttérben zajló üzemeltetést érintő szinergiák - például a közös üzemeltetés, HR, marketing és sales teamek létrehozása - sikeresen végbementek.

“A Z generációs vásárlók számára a fenntarthatóság, zöld törekvések a korábbinál fontosabb preferenciák a vásárláskor, ennek köszönhetően a C2C, vagyis fogyasztók közötti kereskedelemre fókuszáló piacterek az elmúlt egy évben is tovább erősödtek. A hagyományos webáruházakkal ellentétben a mi piactereinket kevésbé befolyásolja az Európán kívüli szereplők globális terjeszkedése, amelyek elsősorban a B2C tevékenységükre fókuszálnak” - összegezte az elmúlt egy év tapasztalatait Várkonyi Balázs, a Jófogás és a Vatera ügyvezetője.

A Jófogás egy univerzális piactér, ahol a pálinkafőző készlettől az Xboxig minden megtalálható, nem véletlenül használja csaknem minden harmadik hazai internetező. Ezzel szemben a Vatera a szakértői, műtárgyakra, régiségekre vadászó gyűjtők körében a legnépszerűbb, és a folyamatban lévő fejlesztések is a különböző hobbik köré rendeződő célcsoportok minél teljesebb kiszolgálását célozzák. A helyi ügyfélszolgálati jelenlét mindkét platform esetében segít bizalmat építeni a felhasználókkal, akik biztonságára kiemelt figyelmet és erőforrásokat fordítunk.

A filléres dolgokat is megéri elfutározni a Jófogáson

Annak érdekében, hogy az oldalon elérhető közel másfélmillió hirdetés könnyen áttekinthető legyen a felhasználók számára, a Jófogáson még hangsúlyosabbá vált az oldal vertikális jellege: ennek részeként a piactér, az ingatlan, a jármű és az állás szekciók a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól, átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé téve az oldalt.

A “rendeld meg a Jófogáson” koncepció mentén a vásárlói élmény továbbfejlesztésének részeként a felhasználók mostantól a hirdetésnél a "Megrendelem" gombra kattintva közvetlenül elindíthatják a házhoz vagy csomagautomatába történő szállítást, akár csak egy webáruházban. A kiszállítással kérhető termékek köre jelentősen bővült, az alsó szállítási árlimit a Foxpost csomagautomata esetében mindössze 10 forintra csökkent, így akár néhány száz forintos apróságok eljuttatása is rentábilisan megoldható a platformon.

A tulajdonosváltás zárószakaszaként szeptember 1-től az Adevinta Classified Media Hungary Kft. megszűnt, és a Jófogás csapata immár Jófogás Kft-ként folytatja működését. Ez a felhasználók számára nem jelent változást a mindennapi használatban.

Jobban rámegy a hobbistákra és a műgyűjtőkre a Vatera

A Vatera.hu esetében tovább erősödik a fókusz a gyűjtői tárgyak, régiségek biztonságos adásvételén, amelyet egy frissen elrajtolt microsite-tal is megerősít a piactér: a nagyobb értékű antik tárgyak számára indult Vatera Galéria aloldalon neves galériák pénzvisszafizetési garanciával bocsáthatják eladásra, árverésre az általuk bevizsgált régiségeket és más gyűjtői cikkeket.

Mivel a felhasználók teljesen másként keresnek műtárgyakat mint mondjuk használt okostelefont, középtávon a Vatera működését érintő fejlesztések is e két eltérő felhasználási módra fognak koncentrálni. A soron következő vaterás fejlesztések köré rendeződő szekciók kidolgozását célozzák: az adott területhez kapcsolódó termékek keresése és meghirdetése is egyszerűbb lesz a terméktípushoz testreszabott felületeken.

A logisztika a Vatera esetében is jelentős fejlesztéseken esett át, az akár piacteres eladás nélkül is igénybe vehető Vaterafutáron havonta már átlagosan 50 ezer darab csomagot adnak fel - ezen a gyűjtői bélyegtől a bútorig egy sor különböző tárgyat lehet jutányos áron továbbítani, néhány hete akár már külföldre is.

Amikor senki nem keres rajta, mégis mindkét fél boldog

A két hazai piactéren nem csupán vásárolni lehet, sokan használják arra a platformot, hogy akár ingyen, vagy jelképes összegért keressenek új gazdát a feleslegessé vált dolgaiknak. A Jófogáson az egyik legtöbbet begépelt keresőkifejezés idén is az “ingyen elvihető”: napi szinten átlagosan több mint hatezer alkalommal keresnek rá a kulcsszóra, ami a legülönbözőbb termékkategóriákat fedi le a bútoroktól a régi újságokig - hiszen ami valakinek feleslegessé válik, az másnak még hasznos lehet.

A Vaterán ezzel szemben inkább az egy forintról induló aukciók népszerűek, egy átlagos napon mintegy húszezer 1 forintról induló minimálár nélküli árverés fut a piactéren. Eladói oldalról e konstrukció előnye, hogy nagyobb eséllyel és gyorsabban gazdára találnak az így meghirdetett tételek, a vásárlói oldalról pedig a kellően gyors és szerencsés ügyfelek rendkívül kedvező áron juthatnak hozzá egy-egy kiszemelt tárgyhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...