- Hirdetés -

Átadták az Effekt 2030 díjakat

|

Miközben a gazdasági szereplők jelentős részét az ESG-átállás és a vonatkozó szabályozásoknak való megfelelés tartja lázban, a legsikeresebb hazai ESG megoldások idén is elismerésben részesültek. A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat.

A fenntarthatóság szerepének növekedésével és az új ESG-szabályozások bevezetésével párhuzamosan a hazai vállalatoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk saját környezeti és társadalmi hatásaikra, illetve működésük ESG-szempontok szerinti átalakítására és bemutatására. Az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok ESG-fókuszú szemléletének fejlődését.

Az idei díjra június 6. és augusztus 5. között nevezhettek a hazai piacon működő vállalatok. A pályázatokat három kategóriában nyújthatták be a jelentkezők: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek. A projekteket öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület munkájában részt vett Horváth Áron, a CBRE Magyarország fenntarthatósági vezetője, dr. Horváth Levente, a Budapesti Gazdasági Egyetem fenntarthatósági és esélyegyenlőségi irodavezetője, dr. Molnár Klára, az Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője, Pogány Éda, a Syngenta Seeds Europe regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezetője, valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány zöld életmód tanácsadója, fenntarthatósági szakértője. A zsűri egységes bírálati szempontok alapján döntött a nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő jelöltekről, mely utóbbiakra a nagyközönség is szavazhatott és kiválaszthatta az idei közönségdíjas programot.

„Fontos, hogy a gazdasági szereplők felismerjék: a fenntartható működés lényege nem csupán a jogszabályi megfelelőség és a jelentéstétel teljesítése, hanem egy olyan átfogó, stratégiai szemlélet kialakítása, melynek fókuszában a hosszú távú értékteremtés, a pozitív környezeti, társadalmi változások elősegítése áll. Egyesületünk ehhez nyújt szakmai támogatást a vállalatok számára, és ezt a célt szolgálja a jól működő ESG megoldások elismerése és széles körű megismertetése is” – nyilatkozta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

A Zöld egyensúly kategóriában, hulladékcsökkentési területen nyert díjat a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. S-BUDGET darálthús flow-pack csomagolásváltás elnevezésű programja. Az új termékcsomagolás biztonságos, megőrzi a hústermék frissességét, és 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül. A fejlesztéssel a vállalat 2023 utolsó két hónapjában körülbelül 1 tonna műanyagcsökkentést ért el, 2024-ben pedig 21 tonnás csökkenésre számít.

Ugyanebben a kategóriában, a körforgásos gazdaság területen két program is kiérdemelte a szakmai elismerést. A Masterplast Nyrt. Hungarocell Zöld Programja az épületek hőszigetelésekor keletkező maradék polisztirol anyagok visszagyűjtésére és újrahasznosítására kínál lehetőséget. A 2021-es indulás óta országosan már 139 partner csatlakozott a programhoz értékesítési és visszagyűjtési pontként, és az elmúlt évben 4688 gyűjtőzsák érkezett vissza, amivel több mint 10 ezer köbméter polisztirol vágási maradék újrahasznosítása valósult meg.

A másik díjazott, az AUDI HUNGARIA Zrt. Aluminium Closed Loop – Zárt körforgásban az alumínium az AUDI HUNGARIA Zrt.-nél elnevezésű kiemelt erőforrás-hatékonysági projektje szintén 2021-ben indult. A zárt körforgás lényege, hogy a gyártás során keletkezett alumíniumhulladék ötvözet szerinti szelektív gyűjtést követően visszakerül a beszállítóhoz, aki ebből az eredetivel megegyező minőségű alumíniumtekercset állít elő, melyet alapanyagként ismét visszaszállít a vállalatnak. 2023 júliusa óta a teljes érintett alumíniumlemez-hulladék zárt körforgásban kerül hasznosításra. Az azóta eltelt 1 évben a cég több mint 6000 tonnára növelte a „closed loop” folyamatban értékesített alumínium mennyiségét, éves szinten közel 45 000 tonna szén-dioxid-megtakarítást eredményezve.

Fenntartható logisztika különdíjban részesült az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. Körforgásos gazdasági modell alkalmazása az ALDI logisztikán nevű programja, melynek keretében a vállalat két új megoldást vezetett be az áruszállításban: az egyik az újrafelhasználható és összecsukható műanyag rekeszek (RPC-k) alkalmazása, a másik pedig a raklapbérleti szolgáltatás igénybevétele. Az RPC-k révén egy év alatt 2 890 387 kg CO2 egyenértéket, 56 479 m3 vizet, 201 829 GJ energiát és 1 624 597 kg szilárd hulladékot sikerült megtakarítani. A raklapbérleti szolgáltatásnak köszönhetően a vállalat 2023-ban 159 372 kg CO2-dal csökkentette az emissziót és 14 078 kg-mal a keletkezett hulladék mennyiségét.

A Mindenki társadalma kategóriában, oktatás, képességfejlesztés területen nyerte el az Effekt 2030 díjat a Richter Gedeon Nyrt. Richter TETT: Te és a természettudományok – mesés történetek programja. A 2021 óta évente meghirdetett, általános és középiskolás diákoknak szóló természettudományos mese- és történetíró pályázat célja, hogy segítse a fiatalokat a természettudományok megszeretésében, íráskészségük, kreativitásuk, önbizalmuk fejlesztésében, önmaguk megismerésében és mások felé való megnyílásukban. A legjobb alkotásokból gyűjteményes könyv készül, inspirálva nem csak a jövő diákjait, kutatóit, tanárait, hanem az egész társadalmat.

Ugyanebben a kategóriában, a közösségek támogatása területen kapott elismerést a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Ön választ, mi segítünk jubileumi 15. alkalommal elnevezésű programja. A vállalat 2016-ban indította el a programot az áruházak környezetében működő közösségek támogatására. Az eddig megvalósult 15 forduló során a TESCO több mint 2200 helyi közösségi projekt kivitelezését támogatta összesen közel 570 millió forinttal.

Társadalmi innováció különdíjban részesült a Vodafone Magyarország Alapítvány VR szemüveggel a fájdalomkezelésben nevű programja, melynek lényege, hogy VR szemüvegeket állítanak a fájdalomcsillapítás szolgálatába. A Vodafone Magyarország Alapítvány és a Bethesda Gyermekkórház együttműködésének köszönhetően jelenleg a vérvételek során, gyógytorna közben, a belgyógyászati és a sebészeti osztályon találkozhatnak a kis betegek ezzel a megoldással. A módszer szíve-lelke az önkéntesek elhivatott csapata, akik a kezeléseknél segítenek a VR szemüvegek használatában.

Az Értékteremtő üzlet kategória nyertese az IKEA Lakberendezési Kft. IWAY – az IKEA beszállítói magatartáskódexe lett. Az IWAY az IKEA fenntarthatósági stratégiájának egyik alappillére, mely tíz alapelv szerint várja el a beszállítóktól a felelős működést. Célja, hogy hosszú távú, etikus partnerségeket alakítson ki, miközben pozitív hatást gyakorol az emberekre, a környezetre és az üzleti tevékenységre.

Az idei évben összesen 21 projekt került fel arra a shortlistre, amelyre a nagyközönség is szavazhatott. Az összegyűjtött voksok száma alapján a közönségdíjat a Körber Hungária Gépgyártó Kft. Felelős gépgyártás 30 éve – Közösségi és munkavállalói CSR programok a Körber Hungáriánál elnevezésű komplex wellbeing megoldása nyerte el, melyben az élethelyzethez igazított anyagi juttatások keverednek sport, egészségmegőrző és szórakoztató programokkal, extra szabadsággal, kedvezményes vállalati étteremmel, valamint a munkatársak igényei és visszajelzései alapján bővülő elemekkel. A wellbeing program célja az egyedi gépgyártáshoz nélkülözhetetlen technológiákat már jól ismerő munkavállalók megtartása. A megoldás eredményeként az önkéntes fluktuáció éves átlagban tartósan 5% alatt marad, az átlagos munkaviszony hossza pedig meghaladja a 10 évet.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 7-én megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – ESG tapasztalatok és kihívások a vállalati gyakorlatban című konferenciáján vehették át az elismeréseket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...