- Hirdetés -

Egyre zöldebb a pénzügyi szektor

|

Bár a magyar pénzügyi szektor stabil fejlődést mutat a környezettudatos átállásban, azonban az ügyfelek ebből egyelőre kevesebbet érzékelnek. A Mastercard közzétette második Fenntarthatósági Percepciós Indexét (FPI), ami a magyar bankszektor fenntarthatósági törekvéseit és azok fogyasztói megítélését értékeli.

„A fenntarthatóság a bankszektorban ma már alapvető elvárás. Az ügyfelek egyre inkább keresik a környezetileg tudatos pénzügyi megoldásokat, és a bankoknak egyre több eszközük és lehetőségük van kielégíteni ezt az igényt. A zöld átállás nemcsak a bizalmat építi, de hosszú távon is értéket teremt mind az ügyfeleknek, mind a pénzügyi intézményeknek. Egyre világosabb, hogy ez az elköteleződés a hosszú távú siker egyik kulcstényezője a pénzügyi szektorban is. A Mastercard célja az indexszel, hogy hozzájáruljunk a fenntarthatóság pozitív ciklusának előmozdításához tudatosabb fogyasztók által, akik több ökotudatos terméket és szolgáltatást igényelnek a vállalatoktól és a pénzügyi intézményektől is” – nyilatkozta Márkus Gergely, a Mastercard magyarországi és szlovéniai country managere.

Az FPI idei összpontszáma 0-100-ig terjedő skálán 62 pont, ami 5 ponttal több mint 2023-ban. Az index három fő területet vizsgál: a bankok felkészültségét, a fogyasztói percepciókat és az átláthatóságot.

Banki felkészültség: stabil növekedés a zöld átállásban

A banki felkészültségi percepció a Mastercard által a kiválasztott bankok együttműködésével végzett primer kutatáson alapul, és a szereplők környezeti fenntarthatósági teljesítményét értékeli saját bevalláson alapuló adatok alapján.

Az FPI banki felkészültségi alindexe 74 pontot ért el, 9 ponttal többet, mint az előző évben. Ez az ökotudatos pénzügyi megoldások – mint a zöld lakáshitelek és egyéb fenntartható lakossági és vállalati hiteltermékek, befektetési termékek, bankkártyák és virtuális kártyák – egyre bővülő kínálatának köszönhető. A legnagyobb magyar bankok mind kínálnak olyan termékeket, amelyek közvetlenül támogatják a környezeti fenntarthatóságot, ugyanakkor a válaszadók mindössze 27%-a ismeri ezeket a megoldásokat, ami jelzi, hogy az ezekről való kommunikáció még fejleszthető.

Az elmúlt évben a magyar bankok üzleti tevékenységeik fenntarthatóságát is továbbfejlesztették, ezen a téren 13 pontos növekedést (78 pontot) értek el.

A banki felkészültségi percepció leginkább a környezeti átállás, a fenntarthatósági jelentések és az üzleti stratégiák terén mutatott előrelépést. A jobb kommunikáció és innováció segíthet még jobban bevonni az ügyfeleket a zöld megoldások használatába.

Fogyasztói percepció: kevésbé ismerik a fenntartható pénzügyi termékeket

A fogyasztói percepció a bankszektor környezeti fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói megítélését, valamint a magyar fogyasztók általános fenntarthatósági tudásszintjét méri. E pillér adatállományát az Impetus Research piackutató szervezet által folytatott primer kutatással gyűjtötték össze.

A fogyasztói percepciós alindex 1 ponttal nőtt, 41 pontra, ami azt mutatja, hogy még mindig jelentős az ismerethiány az ökotudatos pénzügyi termékekről és a bankok fenntarthatósági tevékenységeivel kapcsolatban. Bevallásuk szerint az ügyfelek 55%-a még soha nem kapott tájékoztatást bankja fenntarthatósági kezdeményezéseiről, pedig ez egyre nagyobb szerepet játszik pénzügyi döntéseikben. A megkérdezettek 76%-a faültetési lehetőséget vagy más környezettudatos ösztönzőket várna el a fenntartható vásárlások után, míg 79%-uk fontosnak tartja, hogy a bankkártyák újrahasznosított anyagokból készüljenek. Minden ötödik fogyasztó érdeklődik olyan zöld betéti- vagy hitelkártyák iránt, amelyek környezetbarát anyagból készültek, és jutalmazzák a fenntartható vásárlásokat.

A válaszadók egyötöde venne szívesen igénybe virtuális bankkártyát és zöld hitelkártyát, míg más fenntarthatósági megoldások is népszerűek, különösen a környezettudatos, fiatalabb generációk számára, akik nagyobb elvárásokat támasztanak a bankokkal szemben ezen a téren.

Látható, hogy az ügyfelek aktívan részt kívánnak venni a fenntartható jövő építésében, amihez elengedhetetlen a megfelelő tájékoztatás és az ökotudatos pénzügyi termékek elérhetővé tétele.

Átláthatóság: látható az előrelépés, de van tér a fejlődésre

Az átláthatósági pillér a kiválasztott bankokat fenntarthatósági jelentéseik eredményei alapján pontozza. A cél segíteni őket abban, hogy megbízható és informatív fenntarthatósági jelentéseket készítsenek, amelyek összhangban vannak a szabályozói iránymutatásokkal és a nemzetközi sztenderdekkel. Az index ezen pillére a Mastercard által létrehozott módszertan alapján készült.

Az átláthatósági alindex 5 ponttal 81 pontra emelkedett, ami azt jelzi, hogy a magyar bankszektor jelentéstételi gyakorlatában előrelépés történt, és a bankok fenntarthatósági erőfeszítései átláthatóbbak. A bankok egy újabb lépést tehetnének a maximális átláthatóság felé, ha leányvállalati szinten készítenének integrált jelentéseket, és javítanák az ESG-jelentéseik ellenőrizhetőségét.

Míg a szabályozói nyomás növekedése és az egyre több közzétett jelentés előrelépést hozott, továbbra is kihívást jelent a fenntarthatósági eredmények hiteles és ellenőrizhető bemutatása. A bankok számára kulcsfontosságú lesz a jövőben, hogy a jelentéseikben megjelenő adatok ellenőrizhetősége és átláthatósága tovább javuljon, ezáltal erősítve a fogyasztók bizalmát.

Az összesített jelentés közzététele mellett a Mastercard minden kutatásban részt vevő banknak megküldi egyéni eredményeit, hogy támogassa fenntarthatóbbá válásukat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...