Az „Egyes adótörvények módosításáról” szóló törvényjavaslat alapján 2025-ben sem kell majd reklámadót fizetniük a médiavállalkozásoknak. Maga az adó ugyanakkor továbbra sem szűnik meg, ugyanis ahogyan 2019 óta, ezúttal is csak a fizetési kötelezettséget függesztik fel.
A jövő évi adózásról szóló törvénytervezet 73. paragrafusa foglalkozik a reklámadó kérdésével, igaz meglehetősen tömören, hiszen mindössze annyit tartalmaz, hogy 2024. december 31-ig szöveg helyére 2025. december 31-ig kerül. Az indokolásból kiderül, hogy ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amennyiben elfogadja az Országgyűlés ebben a formában a javaslatot, a rendelkezés 2025. december 31-éig meghosszabbítja a reklámadó fizetési kötelezettség felfüggesztését.
Ahogyan arra a Telex is rámutatott beszámolójában, a reklámadót soha nem vezették ki, mindössze annyi történt, hogy nem kell megfizetniük a médiavállalkozásoknak ezt a terhet. A reklámadót 2014-ben fogadták el, az érintett cégeknek a reklámbevételük mértékétől függően, sávosan kellett akkor adózniuk. Az adó bevezetésére vonatkozó jogszabályra vonatkozó javaslatot L. Simon László nyújtotta be 2014 júniusában az Országgyűlésnek. Az eredetileg sávos, vagyis az adókulcsot a bevétel arányában meghatározó adó tervezetére szinte azonnal reagált akkor az RTL Magyarország, amely LEX RTL-nek nevezte a jogszabályt. Az akkor kiadott közleményükben úgy fogalmaztak, hogy "a törvényalkotói szándék nem volt más, mint az RTL ellehetetlenítése és ezzel a sajtószabadság durva korlátozása Magyarországon." A reklámadó bevezetésekor még Dirk Gerkens volt az RTL vezérigazgatója. Az eredetihez képest európai uniós nyomásra változott az adó mértéke, 7,5 százalékra módosult az adókulcs.
A reklámadó fizetési kötelezettséget 2019-ben függesztették fel, akkor 2022. december 31-ig szólt ez az intézkedés. Azóta évről-évre meghosszabbítják a felfüggesztést, azonban magát az adónemet nem szüntették meg.