- Hirdetés -

Ünnepel a Westend – ezt érdemes tudni a népszerű plázáról

|

A bevásárlóközpont ikonikus, impozáns, a budapesti építészet történetének része. Idén pedig betölti 25. születésnapját, amire rengeteg meglepetéssel készülnek a szervezők. De mit is érdemes tudni a napjainkban is frekventált, a város egyik legnagyobb közlekedési csomópontjának is emlegetett helyszínéről?

A táncoló daru koncert

1998. november 27-én helyezték el a Westend alapkövét, aminek terveit úgy aposztrofálták, mint egy kisebb város a nagyváros zajában. A munkálatokat karácsonykor egyedülálló meglepetéssel színesítették, egy élő daru koncerttel, amit a helyszínen több tízezren, a képernyő előtt több millióan kísértek figyelemmel. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy 15 óriás daru táncolt Brahms dallamaira az építkezésen, aminek a zenéjét a Budapesti Filharmóniai Társaság élőben adta elő az épülő Westend melletti Sóház aulájában.

A leggyorsabban felépült bevásárlóközpont

A Westend 16 hónap alatt készült el, ami rekordnak számít egy ekkora komplexum esetében. Körülbelül 4-5000 ember dolgozott minden egyes nap, hogy a 185 ezer négyzetméter nagyságú épületegyüttes kész legyen közel egy év alatt.

A projekt éppen ezért az évszázad építkezésének számított. Majd 25 évvel ezelőtt, 1999. november 11-én VIP körben, és november 12-én a nagyközönség számára is megnyitotta kapuit Budapest akkor leghatalmasabb bevásárlóközpontja.

A nyitó esemény sztárjai Zámbó Jimmy és Lagzi Lajcsi voltak, míg az ünnepélyes VIP megnyitón megjelent Orbán Viktor miniszterelnök, és a főváros aktuális polgármestere, Demszky Gábor is. Mellettük pedig hatalmas tömeg és egy különleges szökőkút csobogása tette még izgalmasabbá a napot.

Mindenki kedvenc szökőkútja

Az azóta is közlekedési csomópontként számontartott Westend legfrissebb kutatásai alapján a vásárlókban az elmúlt 25 évben igen erős érzelmi kötődés alakult ki a Niagarával, ami számos találkozó helyszínéül szolgált.

De miért lett pont Niagara a neve? A Westend megálmodójának, Demján Sándornak kanadai üzlettársai ezt „adták ajándékba” a magyar közönségnek. Azt azonban akkor még nem tudták, milyen hatása lesz a vásárlókra – vagy éppen az ott dolgozókra.

Az arra járók ugyanis úgy tekintettek a hatalmas bevásárlóközpont monumentális szökőkútjára, mint a római Trevi-kútra, és notóriusan dobálták bele az aprópénzt, kívánságaik kíséreteként. Ebből pedig olyan összegek gyűltek össze, amit a Westend büszkén tudott különböző szervezeteknek és alapítványoknak felajánlani, így tulajdonképpen minden forint jó helyre került. Más volt a Niagara környékén dolgozók tapasztalata, ugyanis az egész napos csobogás következtében felszaporodtak a mosdószünetek és a páralecsapódás miatti állandó üvegfelület tisztítási igények. Ez azonban nem csorbította a szökőkút népszerűségét.

A Westend számokban

A nyitás első 72 órájában 1,5 millió ember volt kíváncsi az új komplexumra. A frekventált belvárosi bevásárlóközpontban közel 20 millió ember fordul meg évente, de a nagyjából 400 üzlettel rendelkező Westend még ennél is több – három önálló irodatorony és egy 230 szobás hotel is tartozik hozzá.

A Westend számos dologban volt úttörő, vagy éppen rekorder, és ez üzletek szempontjából is igaz. Itt nyílt például az ország legelső Starbucks kávézója, és itt lett először precedens, hogy bevásárlóközpontban olyan luxus márkák is megjelenjenek, mint a Tommy Hilfiger vagy a Boss.

Nem utolsósorban pedig a zöldítés terén is kimagasló eredményekkel büszkélkedhet! 6500 négyzetméteres tetőterasza a kerület legnagyobb egybefüggő zöld területének számít jelenleg is. Ha pedig zöld, a Westend forradalmasító bevásárlóközpont a környezetvédelem szempontjából is, hiszen éves energiafogyasztása 60 százalékát megújuló forrásokból fedezi.

A Westend 25 év alatt sok izgalmas dologról tudna még mesélni, mint például arról, hogy az álmennyezet alá adóerősítőket kellett felszerelni, hogy a vasbeton szerkezetek miatti telefonhálózat árnyékolását kivédjék, és használhatók legyenek a 25 évvel ezelőtti mobiltelefonrendszerek az épület minden részén. A történetek száma tényleg végtelen, de ami talán a legizgalmasabb hír a vásárlók számára, hogy a Westend 25. szülinapja alkalmából rengeteg ünnepi aktivitással és ajándékkal készül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...