- Hirdetés -

Innovatívabb és izgalmasabb kereskedelmi kommunikáció – interjú Zámbó Szabinával

|

Zámbó Szabina, a K&H marketingkommunikációs menedzsere szerezte meg a Signature 40 összesített listájának második helyét, nem mellesleg pedig a Signature Brand mellett az idén debütáló Signature Finance-lista élén is az ő nevét olvashatjuk. Kérdeztük többek között Kate-ről és az innovatív League of Legends-kampányról is.

- Honnan jött az ötlet, hogy a gaminget, azon belül is a League of Legendset használjátok fel tavalyi innovatív kampányotokhoz? Milyen sikerekkel zártátok?

- A K&H évek óta a hazai e-sport megkerülhetetlen szereplője, mind a gaming világban érdekelteken kívüli, és így a pénzügyi szektorban is az elsők közt ismerte fel a jelentőségét. A magyarok egyre nagyobb aránya - stabilan 3,5 millió 18 és 65 év közötti felhasználó - játszik valamilyen online játékkal. A K&H innovatív imázsát szerettük volna erősíteni egy rendhagyó kampánnyal, mely a gaming univerzumban szórakoztató módon hívja fel a figyelmet a számlanyitási akciónkra és átélhetővé teszi a digitális bankolás előnyeit. A választás nem véletlenül esett a League of Legendsre, hiszen havi 100 millió aktív felhasználóval a világ egyik legnépszerűbb játéka, a hazai gamerek körében pedig toronymagasan az első helyen áll 810 ezer fős rajongótáborral. A promóció lényege az volt, hogy számlanyitás esetén Riot Pointot (RP-t) kapott minden 16-25 év közötti ügyfél a League of Legendsben az első K&H-számlájához, amit a játékban az avatár fejlesztésére lehet felhasználni. A kampány kiemelten sikeres volt, egy számlanyitás szempontjából nem szokásos időszakban. Az aktivitást nem csak mi szerettük, már a szakma is díjazta egy Ezüst Pengével az idei Arany Penge-díjátadón.

- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?

- Hihetetlenül nagy elismerése ez az eddigi karrieremnek, hogy második lehetek az összesített Signature-listán. Természetesen ez nemcsak az én sikerem, hanem a K&H márkáé is, azt gondolom, enélkül nem sikerülhetett volna.

- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

- A mostani díjak mellett, amelyek kétségkívül az eddigi karrierem csúcsát jelentik, nagyon sokat jelent nekem, hogy az egyik leginnovatívabb hazai bank márkáján dolgozhatok. Ezenkívül, ha kampányt kellene mondani, a 2017-es UPC Pop Up mozira vagyok a legbüszkébb, ami majd’ az összes jelentős magyar reklámos díjat bezsebelte. De nem hagyhatom ki Kate-et, Magyarország első és eddig egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztensének bevezetését sem.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?

- A 2023-as év innovációs fronton több újdonságot is hozott a K&H számára: megérkezett Kate és 10 év után megújult a K&H mobilbank is. Ezeknek nemcsak a bevezető kampányai jelentettek kihívást, hanem az is, hogy a fejlesztések milyen formában jutnak el az ügyfeleinkhez. Nagyon sokat tanultam arról, hogy lehet még innovatívabbá és izgalmasabbá tenni a kereskedelmi kommunikációnkat – hogyan tudunk még egy lapáttal rátenni –, milyen módon lehet ezeket a projekteket integráltan kezelni, illetve milyennek is kell lennie egy innovációnak, amit az ügyfeleink nap mint nap használnak.

- Sokak mellett te is részt vettél az első magyar Marketing Trendbook megírásában, a témád a médiatervezés és a médiafelületek karbonlábnyomának kapcsolata volt. Miért fontos neked ez az ügy?

- Tavaly óta a médiaügynökségünk által használt szoftver segítségével beemeltük az egyes eszközök karbonlábnyomát a médiavásárlás során figyelembe vett szempontok közé. A K&H stratégiájának szerves részét képezik a fenntarthatósági és különösen az éghajlati célkitűzések. Fontosnak tartottuk, hogy ehhez kommunikációs tevékenységünk fenntarthatósági szempontú átgondolásával is hozzájáruljunk. Szerettük volna felmérni, hogy az általunk használt médiaeszközöknek és médiamegjelenéseknek közvetve vagy közvetlenül mekkora karbonlábnyoma van annak érdekében, hogy a jövőben ezt is figyelembe tudjuk venni az egyes kommunikációs eszközök értékelése és kiválasztása során. A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság szempontjai alapján mértük, és mostantól a korábbi fő teljesítménymutatók (KPI-ok) hármasához felzárkózik a karbonlábnyom indikátora is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...