- Hirdetés -

Válogatás mesterfokon – interjú Pető Gáborral

|

A jó szereplő olyan, mint a hagyma, rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán megismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek hozzá – mondta el Pető Gábor, a Paprika Studios head of entertainmentje, aki beszélt többek között a casting folyamatáról és a kiválasztási szempontokról.

- Az idén is számos szórakoztató műsor került a képernyőkre. Hogyan dől el, hogy milyen show-k készüljenek?

- Az elmúlt években trendnek tekinthető, hogy a csatornák inkább a nemzetközi porondon bizonyított formátumokat részesítik előnyben, ezeket lokalizálja a Paprika Studios a saját kreatív produceri csapatával. A nevünkhöz fűződik Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban széria vagy a Való Világ 12. sikere. Bár egy-egy műsor megrendeléséről az adott tévéadó határoz, a partneri együttműködés keretében bemutathatjuk a csatornák döntéshozóinak, hogy milyen műsorokat látunk sikeresnek azokban az országokban, ahol dolgozunk, vagy a partnereink jelen vannak.

- A tévéadók vagy a produkciós cégek döntenek arról, hogy egy adott műsorban milyen karakterek jelenjenek meg?

- A tévécsatorna delegált kreatív producere és a Paprika Studios kreatív producere együtt dönt a műsorokban szereplőkről. Mire odáig eljut egy válogató, hogy döntést lehet hozni a bekerülők névsoráról, az 3-4 hónap eredménye. Beszélhetünk tömeg- és direkt castingról, amik együttesen hozzák meg a szereplőbázist. Ezekben a munkafolyamatokban 10-12 fő vesz részt.

- A castingolást a produkciós vállalatok végzik, vagy kiadják a feladatot erre specializálódott cégeknek?

- Mindkét modellre van példa. Az entertainment adások szereplőit a Paprika saját castingcsapattal keresi meg, míg a scripted műsorok esetén castingügynökségek bevonásával dolgozunk. Amíg egy sorozatnál inkább színészi kvalitásokat és egy előre megírt szerepre illő karaktert keresünk, addig egy reality esetében mindig az embert, az emberi történetet.

- A casting során mi az, amit kerestek a leendő szereplőkben?

- Egy castingfolyamat mindig többkörös. Az első alkalom fontos, mert itt keletkezik az első benyomás a jelentkezőről. Castingos kollégáink ilyenkor górcső alá veszik a személyes motivációt. Ha valakiben érződik az elköteleződés, hogy az adott műsor szereplőjévé váljon, és a személyisége is olyan, hogy érdeklődést kelt a castingot végzőben, akkor nagy valószínűséggel továbbjut a második körre. Százalékosan az első körben szoktak a legtöbben „elvérezni”, mert itt kevés a „ki akarom próbálni magam” és a „kalandot keresek” válasz. A második körben kezdődnek a valós mélyinterjúk, ahol azt vizsgálják, hogy valóban ott van-e az a tűz a jelentkezőben, amit az első körben láttak benne, és ha igen, akkor milyen rétegei vannak még a személyiségének, az élete történetének. A jó szereplő olyan, mint a hagyma. Rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán meg ismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek majd hozzá. Akinél ezek a rétegek hiányoznak, valószínűleg nem jut tovább a második körön. Az utolsó két kör pedig már azt vizsgálja, hogy az adott jelölt milyen helyet fog betölteni abban a csoportban, akikkel együtt szerepelhet.

- Ki dönt a szereplőkről az olyan szórakoztató műsorok esetében, amelyekben ismert arcok jelennek meg?

- A celebszereplőknél is pont olyan egyenrangú együttműködés eredménye a végleges szereplőgárda kialakítása a csatorna és a gyártó cég producerei között. A tévéadónak mindig van vétójoga, hisz az ő képernyőjére készül a műsor.

- Mennyire jellemző, hogy közösségi médiás megjelenés alapján hívtok be castingra ismeretlen, de tehetséges embereket?

- A direkt castingfolyamat során abszolút a közösségimédia-felületek azok, ahol először kutakodnak a castingszerkesztőink. Persze attól, hogy valaki „nagyot megy” az Instán vagy a TikTokon, még nem garancia, hogy bekerülhet egy televíziós műsorba, hiszen tudjuk, hogy az ezeken a felületeken mutatottak gyakran csak a kirakat elemei. Nagyon más 10-15 másodpercben hatást gyakorolni, mint több héten keresztül képernyőn lenni, ahol akarva-akaratlanul lehull a lepel mindenkiről, és filter nélkül kell megnyerni a nézők kegyeit.

- Mi jelenti a legnagyobb kihívást a castingolás során?

- Az objektív döntés. Természetesen a televíziós tartalomkészítés egy szubjektív műfaj, így a casting is. Azonban nagyon figyelni kell arra, hogy ne csak egy személyes benyomás alapján döntsenek a castingot végzők az előttük ülő továbbjutásáról. Éppen ezért minden jelentkezőt és a róluk készült felvételeket többen nézzük meg, és közösen döntünk.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...