- Hirdetés -

Válogatás mesterfokon – interjú Pető Gáborral

|

A jó szereplő olyan, mint a hagyma, rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán megismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek hozzá – mondta el Pető Gábor, a Paprika Studios head of entertainmentje, aki beszélt többek között a casting folyamatáról és a kiválasztási szempontokról.

- Az idén is számos szórakoztató műsor került a képernyőkre. Hogyan dől el, hogy milyen show-k készüljenek?

- Az elmúlt években trendnek tekinthető, hogy a csatornák inkább a nemzetközi porondon bizonyított formátumokat részesítik előnyben, ezeket lokalizálja a Paprika Studios a saját kreatív produceri csapatával. A nevünkhöz fűződik Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban széria vagy a Való Világ 12. sikere. Bár egy-egy műsor megrendeléséről az adott tévéadó határoz, a partneri együttműködés keretében bemutathatjuk a csatornák döntéshozóinak, hogy milyen műsorokat látunk sikeresnek azokban az országokban, ahol dolgozunk, vagy a partnereink jelen vannak.

- A tévéadók vagy a produkciós cégek döntenek arról, hogy egy adott műsorban milyen karakterek jelenjenek meg?

- A tévécsatorna delegált kreatív producere és a Paprika Studios kreatív producere együtt dönt a műsorokban szereplőkről. Mire odáig eljut egy válogató, hogy döntést lehet hozni a bekerülők névsoráról, az 3-4 hónap eredménye. Beszélhetünk tömeg- és direkt castingról, amik együttesen hozzák meg a szereplőbázist. Ezekben a munkafolyamatokban 10-12 fő vesz részt.

- A castingolást a produkciós vállalatok végzik, vagy kiadják a feladatot erre specializálódott cégeknek?

- Mindkét modellre van példa. Az entertainment adások szereplőit a Paprika saját castingcsapattal keresi meg, míg a scripted műsorok esetén castingügynökségek bevonásával dolgozunk. Amíg egy sorozatnál inkább színészi kvalitásokat és egy előre megírt szerepre illő karaktert keresünk, addig egy reality esetében mindig az embert, az emberi történetet.

- A casting során mi az, amit kerestek a leendő szereplőkben?

- Egy castingfolyamat mindig többkörös. Az első alkalom fontos, mert itt keletkezik az első benyomás a jelentkezőről. Castingos kollégáink ilyenkor górcső alá veszik a személyes motivációt. Ha valakiben érződik az elköteleződés, hogy az adott műsor szereplőjévé váljon, és a személyisége is olyan, hogy érdeklődést kelt a castingot végzőben, akkor nagy valószínűséggel továbbjut a második körre. Százalékosan az első körben szoktak a legtöbben „elvérezni”, mert itt kevés a „ki akarom próbálni magam” és a „kalandot keresek” válasz. A második körben kezdődnek a valós mélyinterjúk, ahol azt vizsgálják, hogy valóban ott van-e az a tűz a jelentkezőben, amit az első körben láttak benne, és ha igen, akkor milyen rétegei vannak még a személyiségének, az élete történetének. A jó szereplő olyan, mint a hagyma. Rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán meg ismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek majd hozzá. Akinél ezek a rétegek hiányoznak, valószínűleg nem jut tovább a második körön. Az utolsó két kör pedig már azt vizsgálja, hogy az adott jelölt milyen helyet fog betölteni abban a csoportban, akikkel együtt szerepelhet.

- Ki dönt a szereplőkről az olyan szórakoztató műsorok esetében, amelyekben ismert arcok jelennek meg?

- A celebszereplőknél is pont olyan egyenrangú együttműködés eredménye a végleges szereplőgárda kialakítása a csatorna és a gyártó cég producerei között. A tévéadónak mindig van vétójoga, hisz az ő képernyőjére készül a műsor.

- Mennyire jellemző, hogy közösségi médiás megjelenés alapján hívtok be castingra ismeretlen, de tehetséges embereket?

- A direkt castingfolyamat során abszolút a közösségimédia-felületek azok, ahol először kutakodnak a castingszerkesztőink. Persze attól, hogy valaki „nagyot megy” az Instán vagy a TikTokon, még nem garancia, hogy bekerülhet egy televíziós műsorba, hiszen tudjuk, hogy az ezeken a felületeken mutatottak gyakran csak a kirakat elemei. Nagyon más 10-15 másodpercben hatást gyakorolni, mint több héten keresztül képernyőn lenni, ahol akarva-akaratlanul lehull a lepel mindenkiről, és filter nélkül kell megnyerni a nézők kegyeit.

- Mi jelenti a legnagyobb kihívást a castingolás során?

- Az objektív döntés. Természetesen a televíziós tartalomkészítés egy szubjektív műfaj, így a casting is. Azonban nagyon figyelni kell arra, hogy ne csak egy személyes benyomás alapján döntsenek a castingot végzők az előttük ülő továbbjutásáról. Éppen ezért minden jelentkezőt és a róluk készült felvételeket többen nézzük meg, és közösen döntünk.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...