- Hirdetés -

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

|

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít. Közülük, mindössze 21 százalékuk számol az inflációt meghaladó béremelkedéssel, 54 százalékuk annál kisebb mértékű pluszt vár, azaz reálértéken mínuszban lehetnek - áll a K&H ifjúsági indexben. A hosszú távú adatokból azonban az is látható, hogy fokozatosan nőtt a fizetésemelésre optimistán tekintő fiatalok aránya.

Az mindenképpen jó hír, hogy a dolgozó fiatalok többsége - 75 százaléka - derűlátó, azaz a saját fizetésének emelkedésére számít. Az már kevésbé, hogy mindössze 21 százalék várja azt, hogy az inflációt meghaladó mértékben emelkedik majd a fizetése, azaz reálértéken pluszban lesz. Az érintettek több mint fele - 54 százaléka - azonban az inflációtól elmaradó fizetésemelkedést vár. Ez pedig azt jelenti, hogy a reálbérük valójában csökkenne. A kutatás eredményei és a hivatalos adatok felemás jövőképet mutatnak: a KSH adatai szerint ugyanis, az idei év első hat hónapjában a huszonéves fiatalok közel 9 százalékos reálbér-emelkedést könyvelhetett el. Az ellentmondás magyarázata, hogy miközben a hivatalos adat szerint az első félévben 4 százalék alatt volt az infláció, a fiatalok, az árak átlagos, 18 százalékos emelkedéséről számoltak be a második negyedéves felmérésben.

A jövőkép összességében kedvező, a fiataloknál azonban kevésbé pozitív a helyzet - ez derül ki a K&H ifjúsági indexből, amely egyebek között azt vizsgálta, hogy a 19-29 éves dolgozó fiatalok mekkora béremelkedést várnak.

A kutatás eredményei felemás jövőképet mutatnak.

A friss, harmadik negyedéves felmérésből az is kiderül, hogy dolgozó fiatalok alig több mint ötöde nem számít arra, hogy a munkaadója bármilyen irányban változtatna a fizetésén. Látható az is, hogy nagyon alacsony az igazán pesszimisták aránya: mindössze 4 százalékuk tartja elképzelhetőnek, hogy a mostaninál kevesebb nettót vihet haza.

Van azért javulás

Érdemes összevetni a felmérés korábbi eredményeivel a mostani számokat. Rövid távon, vagyis az idei második negyedéves adatokkal összehasonlítva az látszik, hogy alig változott a fizetésemelésre számító fiatalok aránya: akkor ugyanis 78 százalékuk tartozott ebbe a körbe. Ez ugyan 3 százalékponttal meghaladja a harmadik negyedéves eredményt, ám a változás nem szignifikáns.

A több mint 10 éves múltra visszatekintő felmérés idősoros adataiból viszont már egyértelműen javulás látszik a fizetések megítélésében. A 2013 eleje és 2015 vége közötti negyedévekben egy-két kilengéstől eltekintve 50 százalék alatt volt a béremelkedést valószínűsítő dolgozó fiatalok aránya, ebben az időszakban átlagosan 47 százalékuk számított erre. Ugyanakkor 2016 és 2020 első negyedéve között már több mint 67 százalékuk szerepelt az optimisták táborában, az azóta eltelt időszakban pedig már átlagosan majdnem 72 százalékos volt az arányuk. A rekordszintet a múlt év második negyedévére vonatkozó 80 százalék jelentette, vagyis akkor az állásban lévő fiatalok négyötöde várt magasabb fizetést - az akkori csúcsértékben szerepet játszhatott a 2023 elejére jellemző extrém magas infláció is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Támogatásokról és a TV2 elleni eljárásról is döntött a Médiatanács

Műszaki fejlesztésekre 58 millió forintot szavazott meg 19 közösségi médiaszolgáltató számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület november 12-i ülésén újabb rádiós műsorok készítéséhez is hozzájárult, mintegy 86 millió forinttal támogatva...

Korlátlan mobilnet: hosszabbít a Yettel

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben...

Fiatalokat célzó kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.A díjjal a Mediaspace a K&H Bank Z generációt...

Új sportos podcast indul

A Lexus Buda új, értékteremtő podcast sorozattal jelentkezik „F Sport Podcast a Lexus Budától” címmel.A különleges podcast sorozat célja, hogy közelebb hozzák a műsor nézőihez élsportolóinkat, bemutassák a sikerek mögött eddig háttérbe szoruló mindennapjaikat.Kéthetente...

Ismét tarolt a Balaton

Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a balatoni régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrálták. Egyre több hazai és külföldi vendég keresi fel hazánk legnagyobb tavának környékét, így a balatoni régió továbbra is kiemelkedő...

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Beszálltak a streaminges versenybe – interjú Málnay B. Leventével

A Telekommal megkötött partnerség erre az új szolgáltatásra mindkét fél számára stratégiailag is előnyös volt – mondta Málnay B. Levente, az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke a Selekt nevű új...

Támogatásokról és a TV2 elleni eljárásról is döntött a Médiatanács

Műszaki fejlesztésekre 58 millió forintot szavazott meg 19 közösségi médiaszolgáltató számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület november 12-i ülésén újabb rádiós műsorok készítéséhez is hozzájárult, mintegy 86 millió forinttal támogatva...

Korlátlan mobilnet: hosszabbít a Yettel

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben...

Fiatalokat célzó kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.A díjjal a Mediaspace a K&H Bank Z generációt...

Új sportos podcast indul

A Lexus Buda új, értékteremtő podcast sorozattal jelentkezik „F Sport Podcast a Lexus Budától” címmel.A különleges podcast sorozat célja, hogy közelebb hozzák a műsor nézőihez élsportolóinkat, bemutassák a sikerek mögött eddig háttérbe szoruló mindennapjaikat.Kéthetente...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...