- Hirdetés -

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

|

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül ki a Boston Consulting Group (BCG) 2024-es Black Friday felméréséből.

 

A mintegy 10 ezer fő megkérdezésével készült kutatás szerint a válaszadók közel háromnegyede tervezi, hogy vásárolni fog a Black Friday, vagy a Cyber Monday alkalmával. Az Ausztráliában, Kanadában, Svájcban, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Német-, Francia-, Lengyel- és Spanyolországban készült felmérés szerint az átlagos költés akár 32%-kal is nőhet 2023-hoz képest.

 

Mennyiért, mikor?

 

Ugyanakkor, a felmérés szerint, a fogyasztók legalább 30%-os kedvezményt várnak el egy Black Friday „jó ajánlattól”. A többségük, 10-ből hatan, már októberben vagy november elején keresni kezdték az akciókat és kétharmaduk tervez karácsonyi ajándékokat vásárolni az akciók alatt.

 

Az emelkedő megélhetési költségek miatt a fogyasztók mindenhol aktívan keresik az akciókat. A vizsgált országok közül a legkevesebbet, 310 dollárt Új Zélandon és a legtöbbet, 525 dollárt, Svájcban terveznek elkölteni a fogyasztók, derül ki a BCG felméréséből. A lengyelek 355 dolláros, a franciák 345 dolláros, a németek 375 dolláros kiadással számoltak előzetesen.

 

Az AI is beszáll a kincsvadászatba

 

Idén a vásárlók a keresésre, valamint a termékek és szolgáltatások összehasonlítására már igénybe veszik a generatív mesterséges intelligenciát (GenAI) is. A fogyasztók 38%-a már használta, vagy tervezi használni a GenAI-t a vásárlás során. A technológia különösen népszerű a fiatalabb generációk körében: a millenniumi generáció 46%-a, míg a Z generáció 52%-a már használta, vagy tervezi használni.

 

A GenAI használók több mint 80%-a mondta, hogy úgy érzi, hogy okosabban tud vásárolni, könnyebben tud dönteni a technológia segítségével, és közel 40%-uk tervezi, hogy a jövőben még többet fog rá támaszkodni.

 

„A generatív mesterséges intelligencia segíti a fogyasztókat abban, hogy gyors, jól informált döntéseket hozzanak a vásárlásaikról” – mondta Lakatos-Török György, a BCG szenior projektvezetője. „Az idei Black Friday-en és azon túl is a GenAI-t használó fogyasztók arra ösztönzik a kereskedőket, hogy még jobb ajánlatokat nyújtsanak.”

 

Inflációs félelmek

 

A fogyasztók fő aggályai közé az alapvető termékek áremelkedése (81%), az orosz-ukrán háború (82%) és az infláció (71%) tartoznak. Ezek miatt csaknem a fogyasztók fele vágta vissza az elmúlt három hónapban a nem alapvető kiadásait, 45%-uk gyakrabban ellenőrzi és hasonlítja össze az árakat, és 41%-uk pedig diszkont- vagy árérzékeny üzletekben vásárol.

 

Ha az ár megfelelő

 

Infláció idején a fogyasztók jelentős kedvezményeket keresnek. A „jó ajánlat” fogalmát a vásárlók minimum 30%-os kedvezménnyel társítják, a felmérés szerint, míg például a felnőtt ruházati cikkeknél ez az elvárás meghaladja az 50%-ot. A műszaki, szórakoztató elektronikai cikkeknél pedig 40%-os kedvezmény az elvárás.

 

A BCG felmérése világosan megmutatta, hogy a vásárlók az egyszerűséget szeretik: minden felmért országban egyértelmű volt, hogy az átfogó kedvezményeket részesítik előnyben. Leginkább a tisztán, egyszerűen megfogalmazott, minél nagyobb százalékos kedvezményeket, valamint a mérsékelt, vagy ingyenes szállítási díjakat kedvelik. Sokkal inkább, mint a különféle termékek összecsomagolásából fakadó árelőnyt, a limitált ideig tartó kedvezményeket, vagy éppen azt a megoldást, amikor a kedvezményt a meghosszabbított garancia jelenti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...