- Hirdetés -

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

|

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre lépett elő. A Top 50-en belül egyre nő a topvezetők részaránya, véleményvezérből kevesebb van, és az idén megtört az e-kereskedők létszámának a növekedése is.

Jelentős átalakuláson ment át a digitális médiapiac az elmúlt 14 évben, amióta összegyűjtjük a piaci szegmens legmeghatározóbb szakembereit. Ez tehát már a 15. összeállításunk, ami a jelenlegi, Top 50-es formában 2022 óta létezik. Még 2010-ben és 2011-ben ugyanis nem rangsorként indult, hanem Top Dogs néven gyűjtöttük össze a digitális piac akkori meghatározó szereplőit. Akkor négy kategóriába soroltuk őket, így voltak véleményvezérek, topmenedzserek, bloggerek és a jövő ígéretei. Ezt követően, 2012-től tíz éven át 25-ös rangsorként publikáltuk a listánkat.

Az eddigi évek tapasztalata, hogy a digitális Top 50 élmezőnyében nincsenek olyan „kibérelt” helyek, mint a médiapiaci Top 50-nél. Az utóbbi élén hosszú évek óta nem történt változás, de a digitális összeállításban más a helyzet.

Két éve Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, tavaly Bán Zoltán, a Portfolio. hu-t is működtető Net Média Zrt. vezérigazgató-társtulajdonosa végzett a lista élén. Most pedig ismét helycsere történt, ugyanis Gulyás Márton, a Partizán alapító-főszerkesztője vezeti a Top 50-et. 2010-ben még valószínűleg nem tudtuk volna értelmezni azt a helyzetet, hogy valaki egy YouTube-csatorna révén áll egy ilyen lista élén. Egyébként a top 5-ben ott vannak az elmúlt két év listavezetői, Bán Zoltán és Bíró Pál is. Rajtuk kívül Várkonyi Balázs, a Jófogás és a Vatera ügyvezető igazgatója, valamint Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője is az első ötben végzett.

A törzsgárda

Olyan szakember nincs, aki az eddigi 15 összeállítás mindegyikében helyet kapott volna. Sőt, még arra sincs példa, hogy csak egyből maradt ki valaki. Két digitális toplistás csúcstartónk van, ők a 15-ből 13 összeállításban tűntek fel. Az egyik Uj Péter, a másik Várkonyi Balázs. Az előbbi anno még Index-főszerkesztőként, utóbbi pedig az Extreme Digital-tulajdonosaként szerepelt először a listán.

Ketten vannak azok is, akik 12 alkalommal kerültek fel a rangsorra. Szigetvári József, valamint Kardos Gábor, a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója. Ő egyébként első alkalommal már nem indexesként, de még nem is a 444.hu-t működtető társaság vezérigazgatójaként, hanem az akkori Ringier digitális üzletágának igazgatójaként kapott helyet a Top 50-ben. Tizenegy alkalommal szerepelt Bíró Pál és Novák Péter, valamint vannak még hárman, akik tízszer jutottak be, D. Tóth Kriszta, Sopov István és Vinnai Balázs.

Topcégek

A tavalyi Top 50-ben még a Central Médiacsoporthoz tartozó vezetők jelentették a legnépesebb mezőnyt, akkor a vállalattól négyen kerültek be az összeállításunkba. Náluk több változás is történt, ami miatt az akkori centralos vezetők közül néhányan kiestek, újonnan pedig senki nem jutott be a médiavállalattól. Az idén a United Platformstól és a Ringier-től kerültek be a legtöbben. Az előbbi az Ingatlan.com-ot, a Használtautó.hu-t, a Jófogást és a Vaterát is magában foglalja. A listán elfoglalt helyük sorrendjében Várkonyi Balázs, Keleti József és Mészáros Dávid képviseli a cégcsoportot.

A Ringier hazai érdekeltségeitől az idén is hárman jutottak be. Martis István, a Profession.hu ügyvezetője, Kolossváry Balázs Blikk-főszerkesztő és Maróy Krisztina a Glamourtól. Egynél több szakember még a 444-től, az Indamediától és a Telextől került be az idén a top 50-be.

Feltörekvő topvezetők

A régi Top Dogs-összeállítás logikájából azért annyit megőriztünk, hogy a szereplőket különböző kategóriákba is besoroljuk. A korábbi évekhez hasonlóan az idén is a Topvezetők-Digitális szakemberek a legnépesebb, az 50-ből 19-en, azaz a szereplők 38 százaléka tartozik ide. Ráadásul 2023-hoz képest nőtt is az arányuk, mert tavaly még csak 16-an voltak.

Az elmúlt évek trendje az volt, hogy a lista E-kereskedőinek a száma egyre bővül, azonban ez megtorpanni látszik. Tavaly még a szereplők 26, az idén pedig a 24 százalékát adták. Szerepe lehet ebben annak, hogy az elmúlt évtized vágtató növekedésének már vége az e-kereskedelemben, ráadásul egyre nagyobb fejtörést jelent a hazai szereplőknek a kínai konkurencia.

A Véleményvezérek-főszerkesztők kategória esetén már régóta csökkenő trendet látunk a listán elfoglalt részarányuk tekintetében. Ez tavalyelőtt 28, tavaly 22 százalék volt, most pedig 20-at tett ki. Hagyományosan a legkisebb kategóriának az Alapító-innovátorok számítanak, de nem járnak messze a Véleményvezérektől, hiszen az idén a listás helyek 18 százalékát foglalják el. Tavaly egyébként már 20 százaléknál jártak, tehát ez az esetükben is csökkenést jelent.

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...