Ők nyerték a Young Cannes Lions előválogatóját

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Cannes Lions Festival of Creativity hivatalos magyarországi képviselőjeként, idén is megrendezte a Young Cannes Lions hazai előválogatóját – minden eddiginél nagyobb érdeklődés mellett. A verseny történetében először 106 pályázat érkezett, ami jól mutatja, milyen sok fiatal tehetség kívánja megmérettetni magát a világ legnagyobb kreatív fesztiválján.

A felkészülést a MAKSZ hazai workshopokkal és nemzetközi masterclass-szal támogatta, a verseny pedig – a nemzetközi szintű színvonal biztosítása és a Magyarországon élő külföldi tehetségek bevonása érdekében – angol nyelven zajlott.

A zsűriben idén is hazai kommunikációs szakemberek mellett nemzetközi, Magyarországon élő kreatív vezetők foglaltak helyet, ezzel biztosítva a verseny szakmai sokszínűségét és mélységét.

A versenyfeladatok szorosan igazodtak a nemzetközi verseny szellemiségéhez. A Film kategóriában a versenyzők a Család az Család kampányon dolgoztak, a reklám társadalomformáló erejét állítva a középpontba. A Marketer kategóriában pedig a Mondelez/Milka briefje alapján kellett stratégiát alkotniuk a versenyzőknek, amely az 50 év feletti, gyakran elhanyagolt korosztály megszólítására fókuszált, kiemelve, hogy egy felelős márka számára értékteremtő lehetőség, ha visszaad valamit a közösségnek.

 

A 2025-ös Young Cannes Lions Hungary kategóriagyőztesei:

Film: Pál Zorka & Kisfali Gergely (feat. / Mito)

Marketer: Messinger Petra & Yuliia Ovchynnikova (Szállás Group)

Media: Mazzag Dóra & Krc Viktor (Cafe Communications / Freelancer)

Print: Kardos Anna & Lőrinczy Laura (Artificial Group)

PR: Cser Nóra & Maróth Péter (Artificial Group)

Digital: Válenti Kata & Buzás Lelle (feat. / DDB)

 

A győztes csapatok 2024. június 16–20. között képviselik Magyarországot a cannes-i nemzetközi döntőn. A részvételhez szükséges belépőt, repülőjegyet és szállást a MAKSZ a támogató partnerek segítségével biztosítja.

Márciusban egy másik, szintén a Cannes Lions Festival of Creativity hivatalos programjában szereplő ösztöndíjánál is nyertest hirdetett a MAKSZ: a Roger Hatchuel Academy-n idén Szénási Bálint, az IPG Mediabrands gyakornoka vesz részt egy egyhetes, intenzív, inspiráló képzési programon a Cannes Lions fesztivál részeként, amely a világ minden tájáról érkező, reklám és marketing iránt érdeklődő egyetemi hallgatóknak nyújt lehetőséget, hogy betekintést nyerjenek a kreatívipar működésébe, vezető szakemberektől tanuljanak, és nemzetközi kapcsolatokat építsenek.