Új arculat és egységes márkastratégia a Blikknél

A tartalmi kínálat további erősítésével és új közönségek megszólításával folytatódik a Blikk stratégiai fejlesztése. Miközben frissült és egységes lett a digitális és a print termék vizuális megjelenése, technológiai fejlesztések is megjelentek a megújult hírportálon. A márka új pozícióját marketing kampány támogatja május közepétől.

A Blikk.hu látogatóit május 7.-e óta már az új dizájn fogadja a híroldalon, ezt május 12-én a nyomtatott napilap vizuális megújulása követte. „Az új arculat bevezetése nemcsak a márka vizuális fejlesztése szempontjából nagy előrelépés, de egyúttal a szerkesztőségi tartalom megújítását is támogatja, hiszen segít megmutatni a Blikk elmozdulását a komolyabb hír tartalmak irányába. Az átalakítás mindenre kiterjedő: érinti a szerkesztőségi működést, a szervezetet és a kommunikációt is. Nem titkolt célunk a Blikk iránti bizalom erősítése és egy időtálló, a mindennapokban nélkülözhetetlen hírmédium létrehozása” - mondta el Kiss Eleonóra hírmédia üzletágvezető.

Az új, letisztult és modern dizájn nyújtotta környezetben a Blikk anyagai átstrukturált elrendezésben jelennek meg: a multimédiás tartalmak és rövid videós híradások kiemelt pozícióban várják az olvasókat és nézőket, ahogyan a közéleti, gazdasági és tematikus hírek is hangsúlyosabb helyet kapnak a nyitó oldalon. Az új oldal nemcsak a tartalmi kiemelések szempontjából számít rugalmas, dinamikusan variálható platformnak, de a legújabb típusú hirdetési megoldások elhelyezése szempontjából is flexibilisebb, mint korábban volt.

„Nem tartalomgyártók, hanem újságírók vagyunk. Olyan újságírók, akik minden, a modern technológia kínálta eszközt is felhasználnak a valóság bemutatására. A tartalomgyártás célja leginkább csak a szórakoztatás. Nekünk viszont fontos az olvasó és a közérdek szolgálata. A Blikk küldetése, hogy gyors, érthető, hiteles és pártatlan tájékoztatást nyújtson. A világ sokszínűségének bemutatása, a köztisztesség és társadalmi igazságosság melletti kiállás a feladatunk. Támogatjuk a szabad, felelősségteljes és kritikus gondolkodást, hogy segítsünk olvasóinknak megérteni és megoldani a mindennapi kihívásokat” - fogalmazott Nagy Iván Zsolt főszerkesztő.

Ezt a szándékot tükrözi vissza és támogatja a márka május közepén induló reklámkampánya. „A koncepció kidolgozása során három világos szempont vezérelt minket: legyen letisztult, legyen érthető, és segítsen több dimenzióban kapcsolódni az olvasóhoz. A Valóság. Érthetően. szlogenünk ezért most új jelentésrétegekkel bővül, így a különböző formátumok környezetében megjelenik a Valóság. Láthatóan., illetve a Valóság. Hallhatóan. üzenet is. Tartalmi fejlesztéseink, videós stratégiánk és az új cikkfelolvasó technológia bevezetése nemcsak a hangos vagy hallgatható újság irányába történő eszközváltás, hanem szemléletváltás is, hiszen az élményalapú tájékozódást támogatja gyors, megbízható és befogadható információk formájában” – jelezte a Blikk új kampánya kapcsán Moharos Andrea, a Ringier Hungary marketing és terjesztési igazgatója.

„A kommunikáció harmadik alappillére az edukáció: "Vedd észre!". Hisszük, hogy a médiamárkák felelőssége ma már nem merül ki a tájékoztatásban. Arra ösztönözzük olvasóinkat, hogy ők is felelősen tájékozódjanak, vegyék észre a lényeget, nézzenek a felszín mögé és értsék meg a hírek kontextusát - legyen szó közéleti, gazdasági, sport vagy szórakoztató tartalomról. A május 15-én induló kampányunk ezt a gondolkodásmódot fordítja le egy multiplatformos kommunikációs jelenlétté: televízióban, rádióban, közterületen, print és digitális csatornákon egyaránt. A márkamegújítás célja hosszú távon nem más, mint megerősíteni vezető pozíciónkat egy olyan médiapiacon, ahol a figyelem megtartása csak következetes értékközvetítéssel és valódi tartalmi minőséggel érhető el” – fűzte hozzá a marketing vezető.

A kreatív koncepció kialakítása teljes egészében a kiadó saját csapatának munkája. Külső partnert csupán a koncepció televíziós formátumra történő adaptálásához, a kampány filmváltozatának legyártásához vont be a Ringier.