
A Marketing&Media információi szerint két, a hazai ügynökségi piacon meghatározónak számító vezető is távozik posztjáról. Értesüléseink szerint a GroupM csoporthoz tartozó Wavemaker vezetője, Gulyás János, illetve az EssenceMediacomot irányító Mező László pozíciója is megszűnik. Információnkat a GroupM részéről megerősítették és azt is közölték, hogy a közös megegyezéssel távozó vezetők feladatait Pajor Attila, a GroupM COO-ja vette át.
(kiemelt fotón: Gulyás János)
Gulyás János pályafutását 1993-ban kezdte a Well Reklám és PR ügynökségnél, majd dolgozott a Publicisnél, a Kirowskinál, 2004 és 2007 között pedig a Young & Rubicam Brands csoport magyarországi vezetőjeként. Ezt követően iparágat váltott és a Szonda-Ipsoshoz igazolt, ahol vezérigazgató volt. Az ügynökségi piacra 2010-ben tért vissza, ekkor lett a MEC vezetője, amiből 2018-ban létrejött a Wavemaker. Gulyás János hat évig volt a Magyar Reklámszövetség elnöke, tavaly őszig. Gulyás János a Marketing&Media magazin tavalyi, a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit bemutató TOP50-es rangsorában az 5. helyet szerezte meg.
Mező László, az 1990-es évek óta dolgozik az ügynökségi szektorban, az egyik legrutinosabb szakembernek számít a hazai piacon. Az EssenceMediacom, illetve elődje, a Mediacom irányítását 2014-ben vette át, azóta vezeti a vállalatot. A tavalyi évben felkérést kapott az EssenceMediacom kelet-közép-európai operációjának irányítására, amelyet a magyarországi ügyvezetői feladatok mellett lát el. Mező László a Marketing&Media magazin tavalyi, a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit bemutató TOP50-es rangsorában a 13. helyet szerezte meg.
Mező László
„Jánosnak és Lacinak nagyon sokat köszönhetünk. Rendkívül hálásak vagyunk azért, amit az elmúlt másfél évtizedben az ügynökségeinkért, a GroupM-ért és a szakma fejlődéséért tettek. Az előttünk álló feladat nem könnyű, a marketingkommunikációs iparág változóban van, és számos kihívással küzd. A GroupM-ben azonban olyan nagyszerű kollégákkal dolgozhatunk együtt, akikkel eddig minden előttünk álló kihívást legyőztünk, és minden fontos lehetőséget sikerrel ragadtunk meg, és ezután is ebben bízunk. A kihívások mellett ez egy izgalmas tanulási folyamat lesz, amelyből erősebben jövünk ki együtt” - közölte Pajor Attila, a GroupM COO-ja.
„Mindkettőjüknek nagyon hálásak vagyunk az elmúlt sok év eredményeiért. Köszönjük Jánosnak és Lászlónak, hogy az ügyfelek és kollégáink számára is nagyra értékelt, piacvezető ügynökségeket segítettek felépíteni. Személyükben rendkívül elismert, nagyrabecsült vezetőktől veszünk most búcsút. János vezetése alatt a Wavemaker Magyarország legnagyobb versenypiaci ügynöksége lett, számos társadalmi ügy mellé állt oda, és több mint 150 díjat nyert, ő maga pedig két cikluson át az MRSZ elnökeként segítette a szakma fejlődését. László nemcsak Magyarországon tette az EssenceMediacomot a második legnagyobb médiaügynökséggé, hanem a számunkra oly fontos régiós együttműködésért és stratégiai együttgondolkodásért is sokat tett CEE Leadként, nemcsak az EssenceMediacom hálózatában, hanem GroupM szinten. Köszönjük a munkájukat, sok sikert, és jó egészséget kívánunk mindkettőjüknek! Attila személyében pedig egy rendkívül nagy piaci rálátású ügynökségi vezetőről beszélünk, aki két évtizede dolgozik a GroupM cégcsoportban, és nemcsak a GroupM-et, hanem a teljes médiapiacot kívülről-belülről ismeri. Biztos vagyok benne, hogy vezetésével a magyar GroupM sikerrel valósítja meg a globális és regionális stratégiát, ügyfeleinknek magas szolgáltatást, kollégáinknak pedig izgalmas szakmai feladatokat biztosítva” - tette hozzá Izabela Albrychiewicz, a GroupM CEE régiójának CEO-ja.
Információink szerint a két magyarországi ügynökségi vezető távozása összefügg a GroupM anyavállalata, a WPP világszintű döntéseivel. A WPP globális szintű átalakításra készül, melynek keretében a vállalat médiaügynökségeit összefogó GroupM márkát átnevezik WPP Media-ra. A tervről a múlt héten az Adweek számolt be, a lap megkeresésére a WPP részéről nem nyilatkoztak a témával kapcsolatban.
Az Adweek információi szerint még nyár előtt megtörténhet az átnevezés. A GroupM mintegy 40 ezer főt foglalkoztat, a WPP csoport munkatársainak több int harmadát. Egy másik beszámolóban az Ad Age arról írt, hogy az átmárkázási folyamat részeként elbocsátások is lesznek az önálló médiaügynökségi csapatok konszolidációja miatt. A WPP ezzel kapcsolatban sem nyilatkozott.
Idén januárban már történt egy jelentős átalakítás a GroupM vezetői struktúrájában, és megszüntették az egyes ügynökségek globális vezérigazgatói pozícióit, és a McKinsey & Company munkatársát, Emily Del Grecót nevezték ki globális operatív vezérigazgatónak (COO).