Jót tett a PlayStationnek a The Last of Us sorozat

A The Last of Us második évada érezteti hatását a konzolkeresések terén, ugyanis többeket érdekelt az Árukereső.hu-n a PlayStation mind az évadnyitó, mind az évadzáró premierje után.

Az eredetileg PlayStation-exkluzív, majd számítógépekre is kiadott The Last of Us és folytatása, a The Last of Us Part II mind sikeres és elismert videojátékok. Az HBO sorozatadaptációjának 2023-as első évada előbbi történetét, míg a nemrég lezárult második évad utóbbi felét dolgozza fel, és már készül egy harmadik évad is.

A médiumok közti átjárás eredménye volt, hogy nemzetközi szinten is közel 40%-kal ugrottak meg az első rész eladásai az első évad premierje után, amelynek fináléját már egy 75%-os növekedés követte. Nem meglepő tehát, hogy a második évad is hatással lehet a videojátékok iránt érdeklődőkre, akik a történetet interaktív formában befejezhetik, így nem kell várniuk a harmadik évadra.

Az Árukereső.hu belső adatai alapján a második évad nyitánya után 12%-kal, majd az évadzáró után 8%-kal nőtt meg a videojáték-konzolok, így valószínűleg a The Last of Us-t és folytatását lejátszani képes PlayStation utáni keresések száma. Ez a fajta érdeklődés persze a gaming kultúrának is jót tesz, ugyanis így újabb alkotásokat fedezhetnek fel az érdeklődők.

Ahogy a Minecraft esetében, itt is egyértelmű, hogy működik a szellemi tulajdon ilyenfajta kihasználása, potenciális rajongókat vonzva mind a játékok, mind a sorozatok világába. Az Árukereső.hu szerepe pedig fontos ebben, ugyanis az impulzusvásárlás előtt érdemes megnézni a lehetőségeket, hogy a legjobb áron csapjunk le a termékekre.