Közelítenek a kétharmadhoz a digitális csatornák

A marketingköltések 61,1 százaléka már digitális csatornákon történik a Gartner felmérése szerint. A digitális dominancia átformálja az egyes iparágak marketingstratégiáját, 10-ből 7 szektorban már a marketingbüdzsé több mint 60 százalékát fordítják az online megjelenésekre.

A digitális csatornákon belül a fizetett megjelenések az uralkodók, a teljes költés 69 százaléka realizálódik ezeken keresztül – derül ki a Gartner „2025 CMO Spend” éves felméréséből, amelyet Észak-Amerikában, az Egyesült Királyságban és Európában 402 marketingvezető és -szakember körében végeztek 2025 februárja és márciusa között.

A fizetett keresés a vezető digitális csatorna, részesedése a teljes digitális költésből az egy évvel ezelőtti 13,6 százalékról 13,9 százalékra nőtt. A digitális display hirdetések megelőzték a közösségi hirdetéseket a második helyen, részesedésük 12,5 százalékra nőtt. A közösségi hirdetések 12,2 százalékos részesedése megmaradt, ami azt tükrözi, hogy továbbra is fontos szerepet töltenek be a digitális mixben.

„A digitális csatornák egyre nagyobb arányú használata stratégiai fordulatot tükröz, mivel a marketingvezetők felismerik, hogy alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó fogyasztói magatartáshoz és a technológiai fejlődéshez” - mondta el Ewan McIntyre, a Gartner Marketing Practice elemzője és kutatási vezetője.

A kutatásból kiderült az is, hogy a keresőhirdetés kiemelkedik a magas költésű/nagy hatású csatornák közül, különösen a konverzió és a vásárlás előtti érintkezési pontok esetében. A videó és a streaming a platformok telítettsége és a célzási kihívások miatt visszaesett a hatásrangsorban.

A retail media hálózatok jelentős szereplővé váltak a digitális hirdetési palettán, megelőzve a videót és a streaminget, és a célzott elérést és elkötelezettséget kereső marketingesek kulcsfontosságú csatornájává váltak. A retail media olyan célzott megközelítést kínál, amely megoldást nyújt a közönség túlterheltségére és növeli a hirdetések hatékonyságát.