Így teljesített az Avon

In the hands of trees growing seedlings. Bokeh green Background Female hand holding tree on nature field grass Forest conservation concept

Több millió nő támogatása, csökkenő környezeti lábnyom, állatkísérlet-mentesség és innovatív csomagolási megoldások – az Avon 2024-es jelentése megmutatja, hogyan lehet egy szépségmárka a piaci jelenlétén túl egyszerre a társadalmi és a környezeti felelősségvállalás egyik elkötelezett szereplője. A vállalat kampányai és önkéntes programjai csak az előző évben több mint egymillió nőt és lányt értek el világszerte, miközben a környezetvédelem terén is jelentős eredményeket ért el.

Az Avon a világ egyik legismertebb szépségápolási márkájaként az innovatív és jó minőségű termékei előállítása mellett a fenntarthatóságra, valamint az emberek jóllétére is kiemelt figyelmet fordít. Fenntarthatósági stratégiája három összekapcsolódó pillérre épül: a bolygónk védelmére, az emberekbe való befektetésre, valamint a termékek fenntarthatóbbá tételére. Kiemelten fontos számára munkavállalói megbecsülése, fejlődésük támogatása, emellett elősegíti, hogy a dolgozók is aktívan részt vehessenek a társadalmi ügyekben: évente három fizetett munkanapot fordíthatnak önkéntes tevékenységre, amely 2024-ben összesen 15 715 órát jelentett.

Elhivatott küzdelem a mellrák ellen

A társadalmi felelősségvállalás harcosaként az Avon évtizedek óta dolgozik azon, hogy érdemi változást hozzon a nők életébe – legyen szó egészségmegőrzésről, prevencióról vagy segítségnyújtásról. 1992 óta több mint 1,1 milliárd amerikai dollárt adományozott nők és lányok támogatására. Csak 2024-ben 2,3 millió dollárt fordított erre a célra, amely jótékonysági partnerein keresztül több mint egymillió nőt és lányt ért el. Kiemelten támogatja a mellrák elleni küzdelmet és a betegség tüneteinek korai felismerését: az elmúlt három évtizedben 180 millió nőhöz juttatott el a mell egészségével kapcsolatos információkat, és több mint 20 millió szűrővizsgálat finanszírozásával járult hozzá a nők egészségéhez.

Fellépés a nők elleni erőszakkal szemben

A szépségmárka a kapcsolaton belüli erőszak elleni küzdelemre szintén kiemelt figyelmet és támogatást fordít. „A nők elleni erőszak megszüntetése” program keretében képzett nagykövetekkel, kampányokkal és jótékonysági együttműködésekkel hívja fel a figyelmet erre a súlyos problémára, miközben aktívan dolgozik azon is, hogy javítsa a támogatásokhoz való hozzáférést. Az elmúlt két évtizedben több mint 91 millió dollárt fordított erre a célra, és több mint 15 millió nőt és lányt segített hozzá a biztonságosabb élet megteremtéséhez. 2024-ben számos civil szervezeti partnerrel együttműködve létrehozták a világszerte elérhető Lovestrong elnevezésű platformot is, amely a párkapcsolati bántalmazás jeleire hívja fel a figyelmet, ezzel is segítve a megfelelő tájékozódás lehetőségét és az intő jelek mielőbbi felismerését.

Eredmények a fenntarthatóság terén

Az Avon törekvései közé tartozik, hogy minimalizálja a napi üzleti tevékenységeinek környezeti hatását, és minden tevékenységébe beépítse a fenntarthatóságot, a termelési hatékonyság növelésétől kezdve a felhasznált energia és erőforrások gondos kiválasztásáig. Ennek jegyében 2023 óta nem küld üzemi hulladékot a hulladéklerakóra, előző évben csökkentette a nem üzemi tevékenységéből eredő hulladék mennyiségét, valamint az üzemi újrahasznosítás aránya is 96,8 százalékra emelkedett. A termékcsomagolások környezeti hatásának csökkentése szintén kiemelt prioritás az Avon számára: jelenleg a cég csomagolóanyagainak 83,8 százaléka újrahasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható. Mindemellett az Avon 2024-ben bevezette az első újratölthető csomagolását: az Avon Anew 30 ml-es bőrápoló szérum tubusai nemcsak utántölthetők, de teljes mértékben újrahasznosíthatók is.

Állatkísérlet-mentesség

Az állatkísérletek teljes elutasítása mellett az Avon elkötelezetten kiáll. Ennek szellemében 2023 és 2024 során több mint 8.000 nyersanyagot vizsgált át, valamint közel 4.000 beszállítót vont be annak érdekében, hogy biztosítsa termékei és teljes ellátási lánca kegyetlenségmentes működését. Az alapos és átfogó ellenőrzési folyamat eredményeként ma már az Avon minden terméke megfelel a Cruelty Free International szigorú előírásokat támasztó Leaping Bunny programjának. Ez a tanúsítvány nem csupán fontos mérföldkő a vállalat számára, hanem megerősíti hosszú távú elköteleződését a felelős és etikus szépségipari működés iránt.

Felelős alapanyag-beszerzés

2024-ben az Avon bevezette a REDcert tanúsítvánnyal rendelkező, fenntartható forrásból származó alkoholt, ami hozzájárulhat az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez és az erdőirtás megelőzéséhez. Emellett együttműködést indított a tanúsítottan fenntartható cukornád- és alkoholellátás növelése érdekében is. A vállalat megerősítette a csillámellátási láncok ellenőrzését és az emberi jogi szempontú felülvizsgálatát, ezzel is támogatva a fenntarthatósági céljai megvalósulását. A szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében folyamatosan befektet kutatás-fejlesztésekbe, az előző évben pedig jelentős előrelépést ért el az öblítős termékek lebomlóképességében: az előállított formulák 93,49 százaléka ma már lebomló, 2030-ra pedig a 95% elérése a cél.

2024-ben az Avon ismét bebizonyította: a szépség nemcsak a külsőségekről szól. A vállalat konkrét lépéseket tesz a nők életének jobbá tételéért, a környezet védelméért és a felelős jövőért, minden egyes eladott termékével.