
A 31. évfordulóját ünneplő Golden Drum Fesztivál idén is kivételes szakmai programmal jelentkezik: inspiráló előadások, viták és eszmecserék mutatják be a nemzetközi kreatívipar élvonalát. A színpadon világhírű szakértő is megjelenik
A Complete Pass a fesztivál minden eseményéhez hozzáférést biztosít, aminek része a nyitóünnepség, a Radio Capris, Merit HP és a Tikveš támogatásával, október 13-án a News Café Bernardin-ban.
Október 14-én indulnak az első előadások, neves előadókkal és zsűrielnökökkel. A program tetőpontja a Mastercard támogatásával megvalósuló Díjátadó Gála, majd a Seaside Send-Off Party zárja a fesztivált a Schweppes közreműködésével a pirani Caffe Teater-ben, DJ Alex Dee Groove-val.
Világszínvonalú előadók érkeznek Portorožba
Jo-ann Robertson, a Ketchum globális piacokért felelős vezéigazgatója, aki a nemzetközi piacokért és az AI integrációért felel, a Golden Drum 2025 Creative Media Excellence zsűrijének elnöke lesz. “Compassion, Conviction, and How Brands Stay Authentic in a Polarised World” című előadásában arról beszél, hogyan őrizhetik meg a márkák hitelességüket, mikor ér aranyat a hallgatás, és mi a jelentősége az együttérzésnek és a meggyőződésnek a kihívások idején.
John Mescall, a Dentsu Creative globális kreatív partnere, több mint 100 Cannes Lions-díj – köztük nyolc Grand Prix – tulajdonosa. A McCann Worldgroup globális kreatív közösségének korábbi elnökeként és a McCann Australia CCO-jaként több ügynökséget is a világ élvonalába vezetett. “Certainty vs Creativity” című előadásában a látszat-bizonyosság és a kreativitás ereje közötti örök küzdelmet vizsgálja. Elmondja, miért minden eddiginél fontosabb a kreativitás védelme, és mit tehetünk mindannyian azért, hogy hatásos és jelentőségteljes munkákat hozzunk létre.
Anthony Chelvanathan, az Edelman Canada globális kreatív partnere és CCO-ja, több mint 500 nemzetközi díj – köztük Cannes-i arany és ezüst Oroszlánok – nyertese, a Golden Drum 2025 Creative Business Excellence zsűrijének elnöke lesz. “Grit Happens: How Surviving Chaos Taught Me to Thrive in Creativity” című előadásában pályája tanulságait osztja meg: miként formálta kitartása, hajtóereje és alkalmazkodóképessége – amelyet a háború elől menekülve szerzett tapasztalatok alakítottak – legsikeresebb kreatív munkáit.
Catalin Dobre, a McCann Worldgroup Romania társigazgatója és kreatívigazgatója, valamint a McCann CEE regionális kreatívigazgatója osztja meg a színpadot Islam ElDessoukyval, a Coca-Cola globális kreatív alelnökével, aki számos világszinten is kiemelkedő, díjnyertes és nagy hatású Coca-Cola kampány kulcsfigurája volt.
Vojtech Kubricht, a Nestlé CEE marketingmenedzsere, és Jake Barrow, a VML Czechia CCO-ja közösen mutatják be, hogyan kapcsolható össze a márkanövekedés a díjnyertes kreativitással – Jake 34 Cannes Lions-díjával és Vojtech gyors eredményével, amellyel a KitKatot a cseh piacon a második helyre emelte.“F*ck Being Brave. Let’s Start Being Confident”, című előadásukban megkérdőjelezik a „bátorság” kultuszát a kreatíviparban, és bemutatják, hogy a magabiztosság – melyet a Cannes Lions Grand Prix-t nyert „Phone Break” kampány is példáz – hogyan vezet valóban hatásos, díjnyertes munkához.
Julia Neumann , a New York-i Le Truc kreatívigazgatója és partnere, számos globális márka díjnyertes kampányainak alkotója, a Golden Drum 2025 Craft zsűrijének elnöke lesz. “The Last Honest Differentiator: Why Craft Still Kicks AI’s Ass”, című előadásában megmutatja, hogy az igazi szakmai tudás – ami emberi ítéleten, kockázatvállaláson és érzelmen alapul – miért marad kulcs a valóban emlékezetes és hatásos munka létrehozásához az MI-vezérelt korszakban.
Calvin Innes, a JvM NERD London általános igazgatója és kreatívigazgatója olyan globális márkákkal dolgozott, mint a Sony, a Cadbury’s és az Universal Studios, és a Golden Drum 2025 One-Channel zsűrijének elnöke lesz. “Fanpower: How Fandoms Became the Most Valuable Media Channel” című előadásában bemutatja, miként formálják a K-pop, az anime, a gaming, a sport és az utcai kultúra rajongói a trendeket, hogyan alakítják a kultúrát és teremtenek valódi gazdasági hatást – és miért kell a márkáknak hitelesen megszólítaniuk ezeket a közösségeket.
“Creativity with Impact: Three Effectiveness Trends Behind This Year’s Most-Awarded Campaigns”, című előadásában Paul Stringer, a WARC Research & Insights ügyvezető szerkesztője a marketingteret alakító kulcstrendeket járja körül. Adatalapú megközelítésből világít rá, miként használják ki a vezető márkák a média, a stratégia és az eredményesség területén rejlő lehetőségeket, hogy egyszerre legyenek rendkívül kreatívak és bizonyítottan hatásosak. A szekció az idei legtöbbet díjazott kampányok esettanulmányain keresztül tárja fel a sikerük mögött álló három fő eredményességi trendet.
Marcin Sosiński, a Dentsu Creative Poland & CEE kreatívigazgatója – a régió egyik legtöbbet díjazott kreatív szakembere, a “Creative Legends and Fresh Blood” című előadásban kap elismerést: 2025-ben a Golden Drum Hírességek Csarnokának legújabb tagjaként köszöntik. A színpadon kivételes kreatív útjáról mesél, megosztva azokat az inspirációkat és tapasztalatokat, amelyek egész pályafutását meghatározták, és amelyekkel a világot megmozgató kampányokat formált. Története a szakma iránti elkötelezettség, a vízió és a kreativitás erejének bizonyítéka.
A “Creative Legends and Fresh Blood” iránya ezt követően a kreativitás jövője felé fordul: színpadra lép Alexis Champa, kreatív igazgató, Jessica Claar, a Mastercard Közép-Európa marketingkommunikációs szenior alelnöke, valamint az idei Young Drummers verseny győztese, a Mastercard támogatásával.
Julian Boulding, a thenetworkone alapító-vezérigazgatója egy izgalmas beszélgetést fog vezetni az ügyfél–ügynökség kapcsolatról “How well do you know me?” címmel. Csatlakozik hozzá Jenni Ihatsu, a Posti Group(Finnország) márka- és marketingalelnöke, valamint Ilkka Ruotsalainen, az IVALO Creative Agency (Finnország) alapítója és kreatívigazgatója, továbbá Giorgi Kontuadze a Kraken-től és Givi Gvetadze Subway, a Wendy’s és a Dunkin’ (Grúzia) vezérigazgatója.
A programot Freddie Öst, a stockholmi Snask alapítója és márkaigazgatója zárja, aki a márkaépítéshez, a designhoz és a filmhez való vakmerő hozzáállásáról ismert: humorral, félelmet nem ismerő önkifejezéssel és világszínvonalú történetmeséléssel dolgozik – ügyfelei a pénzügyi intézményektől egészen olyan zenekarok videoklipjeiig terjednek, mint a Viagra Boys és a The Hives. “Make Enemies & Gain Fans – The Importance of Branding in a Digital Era” című előadásában Freddie betekintést nyújt abba, hogyan lehet látványos dizájnt alkotni, kilépni a megszokott keretekből, ösztönözni az ügyfeleket, és elsajátítani a márkaépítés művészetét a digitális korban.
Fontos információk a versenyről
A fesztivál ideje és helye: 2025. október 13-14-, Grand Hotel Bernardin, Portorož, Szlovénia
Golden Drum szűkített lista kihirdetése: 2025 szeptember 30., 8:00 CET
Bronze & Silver Drum díjak kihirdetése: 2025. október 14., 12:40 CET
Golden Drum díjátadó: 2025. október 14., 20:00 CET