Új győztes a PR-es toplistán

Új győztest köszönthetünk a Top 50 PR-szakember listánkon, amelyen mindössze nyolc új szereplő található. A rangsorban a nagyvállalatoknál dolgozó szakemberek vannak többségben, és kilencen mind a PR-es, mind a marketinges összeállításunkban helyet kaptak.

(kiemelt képen: Horváth Magyary Voljč Nóra, Created by Umbrella with the help of AI)

Az idén harmadik alkalommal állítottuk össze a legjobb PR- és kommunikációs szakembereket bemutató rangsorunkat, amelynek az élén Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett, a második Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője, míg a harmadik Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-,

CSR- és kormányzati kapcsolatok vezetője lett. Horváth Magyary Voljč Nóra 2002 óta dolgozik a K&H-nál, és munkája során a K&H Csoport teljes magyarországi kommunikációs tevékenységét irányítja. A tavalyi év kiemelkedő projektjei közé tartozott többek között a hosszú távú megtakarításra ösztönző influenszerkampány Csingivel, amely rekordelérést és a nyugdíjbiztosítási kötésszám növekedését hozta, valamint Kate, az ország első MI-alapú, hangvezérelt pénzügyi asszisztensének kampánya.

Gáspár Bence munkája nagyban hozzájárul a ma már közel 17 millió ügyfelet kiszolgáló OTP Csoport hazai és nemzetközi sikereihez. Tavaly Albániában, Bulgáriában, Magyarországon és Szlovéniában is elnyerték a The Banker magazin Az év legjobb bankja díját, illetve a csoport továbbra is az első helyen szerepelt a kelet-közép-európai top 100 bank rangsorban.

Már huszonhat éve dolgozik a Richter Gedeonnál Beke Zsuzsa, aki csapatával tizenöt piac vállalati márkaépítési tevékenységét felügyeli és támogatja mint központ, emellett számos nemzetközi PR- és marketingkommunikációs projektet adaptálnak ezeken a piacokon.

 

A PR-es Top 50 első tíz helyezettje

 

 

Régi és új szereplők

A tavalyi Top 50 PR-es listánkhoz képest csupán nyolc új nevet találunk a rangsorban, ami mindössze 16 százalékos cserélődés. Ez a korábbi tapasztalataink, összeállításaink, a Top 50 médiás, a Top 50 marketinges, illetve Top 50 digitális szakemberhez képest egyáltalán nem nagy változás. Ráadásul nemek szerint megoszlásban ez a nyolc szakember teljesen egyenlő, négy nő és négy férfi került be új szereplőként az idei összeállításunkba.

Céges ranglistások

Olyan két évvel ezelőtt már előfordult, hogy egy cégtől, az Uniomediától hárman is bekerüljenek az Top 50-be, ám az, hogy négyen is egy társaságot képviseljenek, még nem. Ez az idén szintén az Uniomediának sikerült, ahonnan Balatoni Zsófi a társalapító-ügyvezető, Rózsa Iván, a cég magyarországi vezetője, Római Róbert társalapító-vezérigazgató, valamint Varga G. Gábor tartalom- és PA-igazgató is tagja az ötvenes összeállításunknak.

Az is óriási eredmény, ha egy céget ketten is képviselnek, ezzel a kitüntető címmel büszkélkedhet a Magyar Telekom, ahonnan Holló Márta vállalati kommunikációs igazgató és Bazsali-Németh Flóra PR-vezető került be, a Mol, amelyet Pantl Péter kommunikációs igazgató mellett Bakos Piroska szóvivő, médiakapcsolati vezető képvisel, valamint a Next9 ügynökség, ahonnan a két alapító ügyvezető, Győri Krisztina és Híves Beáta tagja összeállításunknak.

Megnéztük, hogy hányan vannak azok, akik a Top 50 PR-es és a Top 50 marketinges rangsorban is helyet kaptak, és a tavalyi nyolchoz képest ezúttal kilenc olyan szakembert találtunk, akik mindkét összeállításunkba befértek. Idesorolható a listánk első helyén végzett, Horváth Magyary Voljč Nóra, a harmadik Beke Zsuzsa, Szinai Ádám, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetője, Pantl Péter, Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, Bodó Teodóra, a magyarországi Bosch csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója, Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója, illetve Dobsi Adrienn, a TV2 Csoport kommunikációs igazgatója.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.