Nálunk is népszerű a számhordozás, sokan megtartják korábbi telefonszámukat szolgáltatóváltás esetén is. Ezt bizonyítja, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartása szerint 2017 februárjában átlépte az egymilliót a hordozott mobilszámok darabszáma Magyarországon.
A hordozott telefonszámok között kilencszázezer vezetékes telefonszámot és egymillió mobilszámot tart nyilván a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a legfrissebb adatok szerint. Emellett, bár van mód a 21-es kezdetű, ún. nomadikus (nem helyhez kötött) telefonszámok, valamint a 40, 80-as kezdetű díjmentes és a 90, 91-es kezdetű emeltdíjas szolgáltatás számok hordozására is, de ezzel a lehetőséggel kevesen élnek. A hordozott számokról típus szerinti bontásban a hatóság havi frissítésű statisztikát tesz közzé a honlapján. A honlapon a számhordozottsági tudakozóból azt is meg lehet tudni, hogy egy megadott szám hordozott-e és jelenleg ki a szám szolgáltatója. Tavaly decemberig több mint százezer lekérdezést regisztrált a kereső.
A hordozott számok mennyisége évről évre emelkedik a szolgáltatás bevezetése óta. A vezetékes, azaz földrajzi számokat 2004. január 1-je, a mobilszámokat 2004. május 1-je óta lehet hordozni.
A telefonszámok hordozhatósága megkönnyíti a szolgáltatóváltást, hiszen az előfizető megtarthatja a teljes telefonszámát, amikor átszerződik egy másik telefonszolgáltatóhoz. Az NMHH biztosítja a számhordozás informatikai hátterét: működteti az ún. a számhordozási Központi Referencia Adatbázis rendszert, és a számhordozásban a szolgáltatókat ügyfélszolgálattal és folyamatos hibaügyelettel támogatja.
Könnyen elintézhető a számhordozás
A számhordozás folyamata az ügyfelek számára egyszerű, akár két munkanapon belül elintézhető. A lehetőséget a törvény minden előfizetőnek biztosítja. A teendőkről, az ügyintézés menetéről az NMHH honlapján tájékozódhatnak: Számhordozás – amit Önnek tudnia kell! A számhordozást az előfizetőnek a kiszemelt új szolgáltatónál kell kérnie az új előfizetői szerződés megkötésével együtt, és innentől az új szolgáltató dolga a teljes ügyintézés. Az előfizetőnek érdemes figyelnie arra, hogy a jelenlegi szolgáltatónál ne mondja fel a szerződést, és ne legyen több mint 30 napja lejárt számlatartozása. A meglévő, például hűségidős szerződés felmondásával tartozása keletkezhet, amit nyolc munkanapon belül egy összegben kell kiegyenlítenie a korábbi szolgáltatójánál.