Komoly meglepetést okozott a Disney, amikor a legújabb üzleti jelentésének nyilvánosságra hozásakor bejelentette, hogy szakít a Netflix-szel, vagyis eltűnnek a vállalat tartalmai a legnépszerűbb OTT szolgáltató kínálatából. A médiavállalat azt is egyértelművé tette, hogy saját csatornáival igyekszik majd egy jelentősebb szeletet kihasítani a videó streaming piacból.
Elbúcsúzhatnak a Netflix előfizetői a Disney meséktől, de a stúdióhoz került Star Wars franchise utolsó szériájáról is le kell mondaniuk. Jó hír, hogy a szakítás nem azonnal, így a 2018 végéig érkező Disney produkciók még láthatók lesznek a Netflixen is.
A világ egyik legnagyobb médiacége, ami a Star Wars jogok megszerzésével újabb, évente többmilliárd dolláros bevételt hozó brandre tett szert saját streaming portfólió kiépítésére készül. A társaság már a jövő év elején elindítja saját ESPN (az egyik vezető tengerentúli sportcsatorna) videó streaming szolgáltatását, amelynek használói a tervek szerint évente mintegy tízezer sporteseményt nézhetnek majd meg, köztük a nagy amerikai profi bajnokságok (MLB, NHL, MLS), az egyetemi bajnokságok összecsapásait, valamint tenisz Grand Slam mérkőzéseket.
A Disney a szolgáltatás támogatására többségi tulajdonrészt vásárol a BAM Tech-ben 1,58 milliárd dollárért. A cég még 2016-ban vált ki az MLB Advanced Media digitális médiavállalatból, és a Disney korábban 33 százalékos részesedést szerzett benne.
Az igazi nagy dobás azonban 2019-ben érkezik, ekkor tervezi ugyanis elindítani sajátmárkás streaming szolgáltatását a Disney, ami az amerikai start után globális terjeszkedésre készül. A platform révén közvetlenül állnak majd kapcsolatban a fogyasztókkal, és az előfizetők a legújabb Disney produkciókat – mint például a Toy Story 4, a Jégvarázs folytatása, vagy a Star Wars 9. része – már ezen a csatornán érhetik el a neten.
A CNBC beszámolója szerint a Disney bejelentését követően a Netflix részvényeinek árfolyama öt százalékot esett, ami jól mutatja, hogy mekkora horderejű dologról van szó. A Disney részéről egyébként logikus lépésnek tűnik a streaming piacon történő megjelenés, hiszen épp a Netflix mutatta meg, hogy mekkora előnye van az online, mindenféle korláttól mentes tévézésnek a hagyományos, lineáris tévézéssel szemben. Június elején pedig már arról érkezett hír, hogy az Egyesült Államokban több előfizetője van a Netflix-nek, mint a kábeltévé-szolgáltatóknak.