A múlt évben összesen 1,7 milliárd reklámot tüntetett el felületeiről a Google, mivel azok nem feleltek meg a cég által megfogalmazott hirdetési elveknek. Ez több mint duplája a 2015-ös értéknek. A leggyakoribb a trükkös, veszélyre figyelmeztető és így kattintásra ösztönző reklámok, ezekből 112 milliót blokkoltak.
Meggyűlt a baja a kártékony hirdetésekkel a Google-nek a múlt évben, a leggyakrabban illegális termékeket és valótlan ajánlatokat megjelenítő, és emiatt eltávolított reklámok száma 2015-höz képest a duplájára emelkedett. A becsapós hirdetések közül a leggyakoribbak a különböző, veszélyre figyelmeztető felhívások voltak, amelyek arra ösztönözték a felhasználókat, hogy kattintsanak. A fenyegetést ezekben az esetekben az jelentette, hogy a kattintás után megnyíló felületről kártékony szoftverek települnek a számítógépekre. Ilyen hirdetésből 112 milliót blokkolt a Google a múlt évben, ami hatszorosa a 2015-ös értéknek.
Az illegális tevékenységeket és termékeket promótáló reklámok jelentették a második legnagyobb csoportot, csak az egészségügyi törvényeket megsértő termékeket 68 millió hirdetésben népszerűsítették, ez több mint hatszoros növekedést jelentett az egy évvel korábbival összevetve.
A Google közel 80 millió olyan reklámot blokkolt, ami félrevezette, vagy sokkolta a felhasználókat, többek között olyanokat, amelyek csodaszámba menő fogyasztást ígérő pirulákat ígértek. A társaság tapasztalatai szerint a múlt évben megnőtt azon trükkös hirdetések száma, amelyek úgy próbálják becsapni a cég védelmi rendszereit, hogy híreknek álcázzák magukat, legalábbis megjelenésükben. A felhasználók azt hiszik, hogy rájuk kattintva egy híroldalra kerülnek, azonban csak egy olyan site-re irányítják át őket, ahol például illegális termékeket kínálnak eladásra.