Tavaly 6,6 százalékkal csökkent a táblagépek világpiaci forgalma és az idén is csökkenésre lehet számítani a Trendforce piackutató vállalat elemzése szerint. A cég adatai szerint tavaly 157,4 millió táblagépet értékesítettek globálisan, idén pedig 147,8 millió, a tavalyinál hat százalékkal kevesebb táblagép eladására lehet számítani.
A táblagép piacot 27,0 százalékos részesedéssel az Apple vezette tavaly, bár eladásai 14,7 százalékkal, jóval a piaci átlag felett csökkentek. A 45,55 milliós eladási szám azonban még így is meghaladta az elemzői várakozásokat. Az idén az Apple 39,3 millió táblagépet értékesít, piaci részesedése pedig 26,6 százalékra csökken a Trendforce prognózisa szerint – írja az MTI.
Az eladási ranglista második helyén – nagy lemaradással az Apple mögött – 17,2 százalékos piaci részesedéssel a Samsung áll. A dél-koreai cég 27,0 millió táblagépet adott el, 19,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Samsung az idén 24,8 millió táblagépet értékesít a Trendforce várakozása alapján, piaci részesedése 16,8 százalékra csökken.
A tavalyi év nagy nyertese a Lenovo, a Huawei, a Microsoft és az Asus márkákat is megelőzve a harmadik helyre előre rukkoló Amazon volt. A cég eladásait közel megduplázva 11,0 millió táblagép értékesítésével 7,0 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az Amazon eladásai azonban a Trendforce szerint már közel tetőztek, így az idén 11,5 millió táblagépet fog tudni eladni, ami 7,8 százalékos piaci részesedéshez és a harmadik helyezés megőrzéséhez lesz elegendő.
A rangsorban a negyedik helyen a Lenovo állt tavaly 10,9 milliós értékesítéssel és 6,9 százalékos piaci részesedéssel. Az ötödik helyezett Huawei 9,8 millió táblagépet adott el, ezzel 6,2 százalékos részesedést szerzett. A Microsoft 3,9 milliós értékesítése 2,5 százalékos részesedéshez és a hatodik helyezéshez volt elegendő. Az Asus 3,4 millió táblagépet értékesített és 2,2 százalékos részesedést szerzett tavaly.
Az idén az Amazon mellett csak a Huawei fogja tudni növelni táblagép eladásait a Trendforce prognózisa szerint. A kínai cég 10,6 milliós értékesítéssel 7,2 százalékra növeli piaci részesedését és ezzel a Lenovo-val helyet cserélve az ötödik helyről a negyedikre lép majd előre.