- Hirdetés -

Újabb kihívás előtt a vállalkozások

|

- Hirdetés -

Nem maradt túl sok idejük a vállalkozásoknak, ha a versenyképességük megtartása érdekében alkalmazkodni akarnak a nyitott gazdasághoz, a Samsung szakemberei szerint mindössze három év áll rendelkezésre erre. A cégeknek a digitális forradalom új hullámára kell felkészülniük.

 

A Samsung új jelentése szerint 2020-ra azok a vállalkozások, amelyek nem nyitnak a versenytársaik, az újítók és a szabadúszók új generációja felé, nem boldogulnak majd a környezetben, amelyet a Samsung nyitott gazdaságnak nevez. Az új, nyitott gazdaságot a független dolgozók jelentős mértékű alkalmazása, a startupok által hajtott innováció rutinszerű hasznosítása, valamint a versenytársak között kialakult újfajta együttműködés jellemezi.

 

Az elmúlt évtized során, a mindenre kiterjedő mobiltechnológiának köszönhetően a vállalatok sokkal nyitottabbak és együttműködőbbek lettek, és felismerték ennek a magatartásnak a meglévő zárt vállalkozási modellekkel szembeni előnyeit. Három éven belül a szervezetek olyan világban fognak működni, amelyet már kevésbé korlátoznak a technikai és emberi határok. A személyes erőforrások, az adatok és az ötletek sokkal szabadabban integrálhatók majd az üzleti modellekbe, ugyanakkor kulcsfontosságú lesz a vállalkozásnak megbirkózni az agilis technológiákkal, illetve a jövő munkakultúrájának elvárásaival.

 

Az új technológiák és az erősen szétszórt digitális munkaerő új világában a vállalatoknak olyan biztonsági platformokat kell alkalmazniuk, amelyek lehetővé teszik az információk nyílt, mégis biztonságos áramlását. Ezzel pedig alapjaiban kell újragondolniuk üzleti modelljük felépítését, illetve a használt technológiákat.

 

„Az első számú üzleti kihívás a jövőben megtalálni a módját, hogy a szabadúszó dolgozók új hulláma miként ruházható fel jogosultságokkal biztonságos módon. Három éven belül a vállalkozásoknak várhatóan 7,3 milliárd csatlakoztatott eszközt kell kezelniük, miközben a gyorsan digitalizálódó munkaerő olyan fejlődéshez vezet, amely átformálja a munka módját, helyét és idejét” – fejtette ki Nick Dawson, a Knox Strategy nemzetközi igazgatója.

 

Világviszonylatban az európai vállalatok úttörőnek számítanak az infrastruktúra és a humán tőke oly módon történő alkalmazásában, amely a digitális forradalom következő szakaszának hajtóerejét biztosítja. A The Future Laboratory jelentés alapját képező kutatás szerint ez helyzeti előnyt jelent majd a nyílt és rendkívül rugalmas munkaerőben és vállalkozásokban rejlő lehetőségek kiaknázása során az elkövetkező három-tíz év során.

 

Az iparágakban az innováció új útjai nyílnak meg, és az úgynevezett fordított (elsőként a fejlődő országokban alkalmazott) innováció révén normává válik a startupok szervezetek magjába való beágyazódása. Az új jövő eljövetelével az ilyen vállalatok kulcsfontosságú stratégiai elemekké és az innováció hajtóerejévé válnak minden üzleti szegmensben.

 

A digitális innováció és átalakulás szakértője, Marcos Eguillor, a BinaryKnowledge alapítója és az IE Business School professzora szerint: „A múlt biztonságára hagyatkozás nem segíti azt az innovációt, amely a jövő globális piacterén való megmérettetéshez szükséges. A vállalkozásoknak olyan technológiákat kell adaptálniuk, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kellően gyorsak és rugalmasak legyenek versenyelőnyeik azonosításában és megismerésében, és felismerjék, hogy mikor jött el az idő, hogy szakítsanak a korábbi technológiákkal.”

 

A jövő szervezetei mesterséges intelligenciát és gépi tanulást fognak alkalmazni jövőjük pontos előjelzéséhez, illetve a jobb döntéshozatalhoz. Az üzleti világban az önszervező, öntanuló és a vállalkozás jövőbeli állapotát sokkal pontosabban előjelezni képes gépi intelligencia már széles körben elterjedt. A fejlett gépi intelligenciát adaptáló vállalatok számára ez példa nélküli erőt biztosít az előzetes tervezéshez és az üzleti modell optimalizálásához.

 

Ugyanakkor a nyíltabb megközelítés vágya gyakran ütközik a magas biztonsági szint folyamatos fenntartásának igényével a vállalat teljes eszközhálózatára és végpontjaira vonatkozóan. A gyorsan növekvő fenyegetettség és az új jogszabályok (például a General Data Protection Regulation – GDPR) követelményei a szervezeteket számos új kihívás elé állítják a teljes vállalatra kiterjedő adatvédelem terén.

 

Ahogy Nick Dawson kifejtette: „A nyitott gazdaság kulcsát azon kiberbiztonsági platformok jelentik, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy egyszerre legyenek technológiailag nyitottak, ugyanakkor biztonságosak.” Egy ilyen platform például a Samsung Knox is, amely napjainkban a leghatékonyabb védelmet biztosítja a munkahelyi mobilbiztonsági fenyegetésekkel szemben, köszönhetően adaptív, moduláris kialakításának, amely a titkosítási és biztonsági kulcsokat egy biztonságos chip-alapú hardveres tárolóegységen tárolja. A Samsung Knox lehetővé teszi a biztonságos, teljesen elszigetelt munkahelyi és személyes profilok létrehozását ugyanazon az eszközön, biztosítva, hogy a vállalati adatok teljes mértékben elérhetetlenek maradjanak a személyes alkalmazások és folyamatok számára, emellett kiemelten ügyel a személyes adatok védelmére is.

 

A Samsung ideális segítőtárs ezen célok elérésében, hiszen sokrétű tapasztalattal bír a felhasználói szokások terén, és behatóan ismeri, hogy miként használják az emberek mobil eszközeiket. Mindezek utolérhetetlen rálátást biztosítanak a Samsung számára arra, hogy a szervezetek hogyan maximalizálhatják az új mobiltechnológiákból származó versenyelőnyüket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA