Igencsak megnehezítheti a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok helyzetét, ha a kormány elfogadja azt az előterjesztést, amit az Index szerzett meg. A javaslat szerint évi 20 milliárd forintot szednének be a parkolók után, szabályoznák, hogy mennyit költhetnek reklámra, és előfordulhat az is, hogy búcsút mondhatunk az általuk működtetett ingyenes buszjáratoknak.
Az élelmiszerbotrányra hivatkozva újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok működését megnehezítő javaslatcsomagot nyújtott be a kormánynak Lázár János és Varga Mihály – írja az Index. A portál megszerezte az előterjesztést, amely szerint többek között évi 20 milliárd forintot szednének be az áruházaktól a parkolásért, kötelezően felvetetnének embereket a boltokba.
A változás érintené a reklámpiacot is, ugyanis az Index által megszerzett dokumentum szerint a reklámtörvényt úgy módosítanák, hogy a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek a bevételüknek maximum 0,5 százalékát költhetnék hirdetésre, mert így „a fogyasztók tudatosabban választhatnak a termékek közül, illetve a kisebb üzletek versenyhátránya is csökkenhet”.
A portál beszámolója szerint a javaslat azt is megjegyzi, hogy a kiskereskedelmi multik nagyrészt az R-time (vagyis az RTL csoport) és AtMedia csatornáin hirdetnek. Reklámnak minősülne, ha egy lánc ingyenes buszjáratot üzemeltet, és az is kiderül, hogy ezek a buszok befolyásolják és félrevezetik a fogyasztókat, szennyezik a környezetet és kárt okoznak a tömegközlekedésben.