- Hirdetés -

Elárasztanak minket a mobilalkalmazások

|

Az androidos felhasználók általában 12 új alkalmazást telepítenek havonta, ugyanakkor csupán 10-et törölnek, azaz havonta két újabb alkalmazással terhelik eszközeiket – derül ki a Kaspersky Lab friss tanulmányából. A felmérést kitöltők válaszaiból ugyanakkor kiderül, hogy a felhasználók csupán fele frissíti rendszeresen alkalmazásait, vizsgálja felül a készüléke tartalmát és törli a nem használt dokumentumait és alkalmazásait, ami megnehezíti a kártékony programok elleni védekezést.

 

Az alkalmazások „takarítása” és frissítése most fontosabb, mint valaha annak érdekében, hogy eredményesen lehessen harcolni az olyan kártékony programok ellen, amelyek az applikációk sérülékenységét használják ki. A felmérés megállapította, hogy a felhasználók 28%-a csak akkor frissíti alkalmazásait, ha az már nagyon szükséges, illetve 10%-a egyáltalán nem is frissíti azokat.

 

Az egyik fő veszélye a „takarítás” hiányának, hogy az alkalmazások maguk is fenyegetik a felhasználók adatait. A Kaspersky Lab műszaki jellegű megállapításai azt mutatják, hogy az Android alkalmazások 83%-ának van hozzáférése bizalmas felhasználói adatokhoz, mint például névjegyekhez, üzenetekhez, valamint azt is, hogy hívásokat indíthatnak és SMS-eket küldhetnek.

 

További észrevételei a kutatásnak, hogy az alkalmazások a felhasználók engedélye nélkül is működhetnek. Átlagosan egy felhasználó 66 alkalmazást telepít az Androidos készülékére. Kiderült, hogy a legnépszerűbb 66 alkalmazásból 54 anélkül elindult a háttérben, hogy a felhasználó a készülékéhez ért volna és ilyen módon napi 22 megabájt adatforgalmat bonyolított felhasználói interakció nélkül.

 

Az alkalmazások beállításai lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak, hogy az adott applikáció hozzáférését és működését szigorítsuk és ezáltal ellenőrzés alatt tartsuk. A felmérés azonban kimutatta, hogy a felhasználók csak 40%-a él ezzel a lehetőséggel. Továbbá az emberek csupán 32%-a tagadja meg a telepítést, amennyiben nem ért egyet a telepítési szerződéssel.

 

„A felhasználók saját maguk veszélyeztetik az eszközeiket és az azokon tárolt adataikat azáltal, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a készülékeik karbantartására valamint az alkalmazások frissítéseire és a nem használtak törlésére. A készülékek elhanyagolása további veszélyekhez vezethet, úm. az akkumulátor élettartamának csökkenése vagy kártékony programok megjelenése. Számos alkalmazásnak van hozzáférése a személyes adatokhoz és tapasztalataink szerint a felhasználók gyakran nincsenek tudatában, hogy milyen adatokat osztottak meg, ezért szorgalmazzuk, hogy teremtsék meg a digitális rendet.” – mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részlegének vezetője.

 

Annak érdekében, hogy csökkentsék a digitális rendetlenséget, és ezáltal a személyes adataik védelmét növeljék, a Kaspersky szakemberei azt tanácsolják a felhasználóknak, hogy szánjanak egy kis időt arra, hogy rendszerezzék a készülékeken tárolt adatokat (melyik alkalmazás – milyen adatot tárol). Emellett rendszeresen törölni kellene a nem használt alkalmazásokat és dokumentumokat. Talán az egyik legfontosabb dolog az lenne, hogy rendszeresen frissítsék az applikációkat és az operációs rendszert, és persze egy kis tudatosság sem árt az új szoftverek beszerzésében, vagyis csak megbízható forrásból töltsenek le appokat.

 

Az eredmények a Kaspersky Lab új jelentésének részét képezik, amelynek címe a „Digitális rendetlenség és veszélyei”. A tanulmány alapja egy egyedülálló kombinációja az online felmérésnek, amelyet 17 országban végeztek, köztük Magyarországon is, valamint a statisztikai elemzésnek, amely a Kaspersky Security Network (KSN) és a Kaspersky Lab belső tesztelőinek segítségével készült.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...