Az első negyedévben 13,3 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest a hazai digitális piac negyedéves, önbevalláson alapuló mérése, a NORI. A PWC által készített elemzés 24 hazai online területen érintett médiacsoport, saleshouse összesített eredményeit mutatja, és az előző negyedévekhez hasonlóan folytatódott a mobil platform előretörése, most már a teljes költés közel hetedét tudhatja magáénak.
Az előző negyedévekhez hasonlóan a fő szegmensekben bővülő bevételeket jelentettek az IAB bevalló tagszervezetei, így a display, mobil, videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható. Az egyetlen csökkenés az email értékesítésben volt azonosítható minimális mértékben.
A piacból a legnagyobb szeletet, 83 százalékot a display hirdetések hasítanak ki, ezekre 10,2 százalékkal többet költöttek az első negyedévben, mint egy évvel korábban. A mobilos hirdetéseknél 47,6 százalékos bővülést mutat a NORI, ezzel a szegmens részesedése már 14 százalékra nőtt. Az e-mail esetében 7,6 százalékos csökkenés volt.
A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettek. Az egyes hirdetési szektorok azonosításával kimutatható, hogy az digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, gépjármű és a pénzügyi szféra 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46%-át, valamint 20 szektornak is 1% feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben.
A bevallók köre ebben az időszakban változott kis mértékben, mivel visszatért az adatközlők körébe a tv2 Csoport, míg a Schibsted csoport kivált. Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.