ICAS (International Council on Ad Self-Regulation) néven világszervezetet hozott létre az EASA, az Európai Önszabályozó Szervezet. A cél, hogy a globális kihívásokra globális válaszokat adjanak, és a szélesebb földrajzi lefedettség a jobb együttműködést segítse.
Valójában eddig is szinte világszervezet volt az EASA, hiszen nevében európai, de Kanadától Ausztráliáig, Brazíliától Mexikón át Indiáig számos Európán kívüli önszabályozó szervezet élvezte az együttműködés előnyeit. A reklám önszabályozás gyakorlatának közös elvei – „Best Practice” – mellett a nemzeti sajátosságok figyelembevétele jó alapot jelent az immár világméretű együttműködésre, amelynek mozgatórugója és központja továbbra is az EASA.
„Az új szervezethez csatlakozott az USA és Fülöp-szigetek, és bejelentette csatlakozási szándékát a Kínában – elsősorban a kormányzat ösztönzésére – létrehozott önszabályozó szervezet is. Az Emirátusokban a közelmúltban – az EASA hathatós segítségével – alapított szervezetet is várjuk az ICAS tagjai közé” – fogalmazott José Domingo Gómez Castallo a szervezet elnöke, aki a spanyol önszabályozó szervezet (Autocontroll) vezetője és aki az EASA 2010-es újra strukturálásában is vezető szerepet játszott.
„Az EASA fókusza továbbra is Európa, de például a digitális kérdésekben már eddig is együttműködtünk amerikai kollégáinkkal. Együtt meg még erősebbek leszünk” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó főtitkár.