Új belföldi, integrált kommunikációs kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Az országos szemléletformáló kampány célja, hogy belföldi utazásra inspirálja a magyar utazni vágyókat, a hazai úti célokat, kulturális és természeti értékeket mutat be és népszerűsít. Az MTÜ a klasszikus kampányeszközök mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez a digitális megoldásokra. A kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák számának növekedését várják.
A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön nyaralók. A KSH 2016-os adatai szerint belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly.
Az MTÜ ezért a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló, az idei év tavaszán végzett saját kutatásában arra is kereste a választ, hogy mi lenne az, ami miatt a magyar háztartások hajlandóak lennének hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat, azaz miért maradnának tovább. A felmérésből kiderült, hogy amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy valamilyen érdekes, tematikus út, látnivaló – olvasható az MTÜ közleményében.
Többek között ennek az utazási döntésnek a meghozatalában segít az ügynökség 2017 júniusában indult országos kommunikációs kampánya, amely hazai, kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít. A kampánnyal arra inspiráljuk a magyar családokat, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Erre utal az MTÜ kampányának szlogenje is: Magyarország rád vár!
Az augusztus 31-ig tartó több hónapos kampány klasszikus médiaeszközöket (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) foglal magában, ugyanakkor az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet „fedezdfel.itthon.hu” címmel, valamint közösségi média aktivitásokat is tervez. Az Ügynökség a legnagyobb nyári nagy fesztiválokra is készül, a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például VR (virtuális valóság) megoldásokkal hívják fel az adott fesztiválra látogatók figyelmét a környéken lévő attrakciókra. A média és social media felületeken pedig ismert véleményvezérek bevonásával tervez hirdetni az MTÜ.
A nyári belföldi kampány fontos fókusza a kiemelt turisztikai desztinációk, így Sopron-Fertő térsége is. Ezért az MTÜ a VOLT fesztivál kapcsán tervezi a fesztiválra ellátogatók figyelmét felhívni a VOLT területén Sopron történelmi belvárosa mellett más fontos, érdekes, történelmi és természeti kincseinkre. Így 360 fokban, virtuálisan bejárhatóvá tesszük majd Sopron műemléki belvárosa mellett Balf, Bük, Hegykő fürdőit, a Fertő-parti cölöpházakat, a környékbeli pincészeteket.
A kampány három érték – a Fertő tavi cölöpházak, a Balaton-felvidéki Hegyestű és az egerszalóki sódomb – megjelenítésével indult, amelyeket további inspirációt adó attrakciók követnek majd. A nyári kampány fókuszában a Balaton áll majd, de az Ügynökség az ország más részéiben található értékek megjelenítését is tervezi a fedezdfel.itthon.hu weboldalon.