A YouTube háromdolláros visszatérítést kínál azoknak a hirdetőknek, amelyek távol maradtak a videomegosztó portáltól, ugyanis reklámjaik olyan videók mellett is megjelentek, amelyek gyűlöletet keltettek. Több cég továbbra is fenntartja a bojkottot, hiszen alacsonynak ítéli ezt az összeget, valamint technológiai megoldásokat sürget.
Egyre nagyobb a nyomás a Google-ön és a YouTube-on az Európai Unió részéről. A keresőóriás nemrég kapott rekordösszegű bírságot, míg a videomegosztóról március végén került napvilágra a hír, hogy jó néhány vállalat visszavonta a hirdetéseit a YouTube-ról, mert reklámjaik olyan videók mellett is megjelentek, amelyek gyűlöletet keltettek.
A Financial Times szerint a YouTube folyamatos tárgyalásokat folytat az érintett cégekkel annak érdekében, hogy visszatérjenek a videomegosztóra. Eddig többek között olyan vállalatok hagyták ott YouTube-ot, mint a Marks & Spencer, a Havas reklámügynökség, a BBC, a Channel 4, az ITV, a The Guardian, és ezek mind megerősítették, hogy egyelőre nem is térnek vissza a videomegosztó oldalra. A YouTube veszteségét a Financial Times 750 millió dollárosra becsüli. A bojkottot fenntartó cégek nagyon alacsonynak tartják a háromdolláros visszatérítési árat, és egy magát meg nem nevezni akaró hirdető elmondta, hogy szeretné, ha a YouTube létrehozna egy technológiai megoldást annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő hasonló esetek.
A YouTube-ra 300 órányi videót töltenek fel minden percben, és havonta 3,25 milliárd órányi videót néznek meg az oldalon. Naponta csak hordozható eszközön átlagosan 1 milliárd videót indítanak az oldalon.