Tévéfragmentáció, e-commerce, chatbot, márkázott tartalom, influencer marketing, adatvezérelt működés, trendkényszer – többek között ezekre a trendekre kell felkészülniük a marketingeseknek a BrandFestival TrendLab szakemberei szerint. A 2018-at meghatározó marketingkommunikációs tendenciákat többtucat, a hazai ügynökségi, média és megrendelői oldalt képviselő szakértő bevonásával határozták meg.
A jövő év legmeghatározóbb marketingkommunikációs trendjei között szerepel majd a trendkényszer. A kommunikációs piac innovációi (pl. felületek, technológiák) életciklusa egyre rövidül (ezen a területen gyors a burn out), egyre komplexebb tudásra van szükség a megértésükhöz, s ebben a felfokozott „kényszerhelyzetben” nem biztos, hogy mindig a céloknak megfelelő felületet, megoldást használják a piaci szereplők – az indok mindig a fogyasztó, a „speedkényszer” okozta mögöttes valóság azonban néha az, hogy az új dolgok használata öncélúvá is válhat (üzleti realitás és az újítás igényének dinamikus összhangjára van szükség);
Fontos jelenség lesz az AdBlocking, a digitális bennszülött 16–19 éves korosztály reklámkerülése már elérte az 50%-ot globálisan, az USA-ban pedig a közel 70%-ot. A 2000-es évek elején egy banner hirdetés átkattintási aránya 9%-os volt, addig ma mindössze 0,2%-os. Az egyre rövidebb fogyasztói figyelmi küszöbértéket csak egyre hatásosabb tartalmakkal lehet meghódítani, a Cisco szerint 5 éven belül az összes internet tartalom 80%-a online video lesz, így a vizualizáció kulcsszerepet játszik majd a marketingben.
A szakemberek szerint a többképernyős szemlélet és a mobile first, vagyis a mobil először gondolkodásmód is a siker kulcsai közé tartoznak majd. A prognózis szerint a médiahitelesség is fontos tényező lesz jövőre. A hagyományos médiahatékonysági mutatók (reach & frequency) mellett tudnunk kell, hogy milyen üzenetet hordoz önmagában az a csatorna, ahová az üzenetet helyezzük (Media is the message!).
A klasszikus celebek korszaka leáldozóban, egyre fontosabbak az influencerek a marketingben. A Z-Generációnak leginkább humor kell vagy YouTube hősök – az influencer marketing multiplikálja a klasszikus média hatékonyságát, növeli a kampány hitelességét, célzottabban jutunk el a célcsoporthoz.
Az adat a digitális korszak aranya, így a marketingben is kulcsszerepet játszik. Az összekapcsolt adatfolyamok szintetizálásával a fogyasztói döntéseket jobban megérthetjük – az integrált adatraktárak abban segítenek, hogy minél relevánsabb márkaélményt tudjanak a cégek nyújtani a fogyasztóik felé.
A BrandFestival TrendLab a 2017. október 26-27-én megrendezésre kerülő BrandFestival szakmai esemény programalkotási folyamatának szolgál alapjául. A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 500 márkáról szóló, 743 előadást, közel 9000 résztvevő követte.
A teljes előrejelzést itt olvashatja el.