- Hirdetés -

Nyári pezsgés a sörpiacon

|

Jó évet zártak a nagy hazai sörgyárak, és az idei szezon, különösen a forró nyár miatt, hasonló eredményekkel kecsegtet. A nagy gyártók az új ízekben és a fesztiváljelenlétben bíznak, mindeközben reneszánszukat élik a kisüzemi sörfőzdék.

Bors Kata, a Heineken Hungária kommunikációs vezetője szerint 2016-ban a sörpiacon tapasztalható kedvező trendek következtében növekedett a gyártók árbevétele is. „A tavalyi év a prémiumsörök éve volt, a sörkülönlegességek és a cseh sörök nőttek átlagon felül. A nemzetközi, illetve hazai középáras termékek szegmense egy több évig tartó csökkenés után 2016-ban stabilizálódott, ez a kedvező elmozdulás 2017-re is lendületet ad a piacnak. Emellett megállni látszik a gazdaságos sörök szegmensének előretörése, így éves szinten összességében arra számítunk, hogy a piac stabil marad” – emelte ki a szakértő.

„Kihívásokkal teli év van mögöttünk: a kedvezőtlen időjárást a labdarúgó-válogatott Eb-szereplése csak részben tudta ellensúlyozni, a hajnali órákra eső olimpiai játékok hatása pedig elhanyagolható volt. A forgalmat a prémiumsörök már 2015-ben is pozitív trendje húzta, ahol két számjegyű a növekedés, emellett a mérleget pozitív irányba döntötte a gazdaságos szegmens növekedése és az export” – mondta el Szederkényi Zita, a Dreher Sörgyárak kommunikációs vezetője.

Az előzőektől eltérő eredményről számolt be a Borsodi. „A tavalyi évet meghatározták a szélsőséges időjárási körülmények, elsősorban ennek tudható be, hogy a 2015-ös évhez képest enyhe csökkentést tapasztalhattunk a söreladások volumenében. Várakozásaink az év hátralévő részére annak ellenére kedvezők, hogy összességében stagnáló piacról beszélünk” – mondta el Peresztegi Ágnes, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója.

Nyári pezsgés
A nyár egyértelműen a könnyedebb, gyümölcsösebb sörökről szól, ezért a nagy gyártók is jellemzően ilyen termékekkel készülnek a szezonra. A Dreher idei újdonsága az Arany Ászok márka esetén a pasztőrözés nélkül készült Frissenszűrt. A D24 új, Egzotikus Citrom ízesítésű variánsa is jól teljesít. A Dreher nagy sikereket ért el tanksöreivel, ezért igyekeznek minél több helyre eljuttatni azokat. Emellett az idén is készülnek új komlós termékekkel. A Pilsner Urquell pedig két márkanagykövet segítségével járja az országot.

Az idén a Borsodi jelen lesz a fő gasztronómiai és sörös eseményeken. „A nyár legnagyobb sikerének a Soproni Óvatos Duhaj IPA bizonyul, hiszen a kereslet már most, a bevezetés alatt is többszöröse annak, amire számítottunk. Így már az első évben a kapacitásbővítésen dolgozunk” – mondta el Bors Kata.

A két számjegyű növekedést elkönyvelő Natur Zitrone radlerek új ízekkel egészülnek ki, elérhető lesz a grapefruit és a bitter lemon ízesítés, emellett meggy-citrom variánssal bővül a Soproni Radler család. A Heineken is előrukkolt egy különleges újdonsággal, az alkoholmentes Heineken 0,0-val.

Sokszínű trendek
Reneszánszukat élik a kisüzemi főzdék, a különféle sörösfesztiválokon vagy a romkocsmákban sorra kóstolhatjuk a hazai kézművessöröket, azonban ez a szegmens csak most kezd igazán beindulni. A kilencvenes években 400 sörfőzde volt Magyarországon, a kétezres évek elején pedig csak 10-12. Ma nagyjából 60-70 főzdének van érvényes működési engedélye.

A kisüzemiek esetén a kereslet teremtette meg a kínálatot: ma divat a kézművessör. Ez a trend a nyolcvanas években az Egyesült Államokból érkezett Európába. „Sok régen elfeledett sörtípust elevenítenek fel a kicsik, amelyekről a nagyok a túl költséges gyártás miatt mondtak le. Az olyan országokban, ahol nincs nagyobb sörkultúra – így Magyarországon is – unalmas, egyenízű lett a sörpiac. Ebbe a résbe tudtak belépni a kisüzemek. A nagy gyárak árversenybe kergették egymást, kénytelenek olcsó, nagy mennyiségű, gyorsan előállítható termékeket készíteni” – mutatott rá Bukovinszky Béla, a Szent András Sörfőzde ügyvezető igazgatója.

Nem tekinti közvetlen konkurenciának a nagy sörgyártók termékeit Radányi Orsolya, az Etyeki Sörmanufaktúra ügyvezető igazgatója. „Más a technológia, más minőségű alapanyagokat használunk. Mások a fogyasztói elvárások is egy kisüzemi és egy tömegsörrel szemben. Ezt a különbséget kell még jobban tudatosítanunk a fogyasztókban” – hangsúlyozta.

A fröccsdivat után most kezd visszajönni Magyarországra a sördivat. Ma már a partikon és a fiatalabb hölgyek kezében is látni söröskorsót. A nőket is meg tudta szólítani a sör, és ebben nagy szerepük van a kisüzemeknek, amelyek érdekes söröket készítenek. A nagyok pedig a Sör, mi több kampánnyal igyekeznek divatossá tenni a folyékony kenyeret. „A kisüzemi sörfőzdék a termékeik különlegessége és az árkategória miatt a prémium és a szuperprémium kategóriában versengenek a nagyokkal” – mondta el Bukovinszky Béla.

Kalocsai Magdolna

(Cikkünket teljes terjedelmében elolvashatják a Marketing&Media legújabb számában.)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...