- Hirdetés -

A drága mobilok pörgetik a piacot

|

Az átlagot meghaladó mértékben nő a kereslet a prémium kategóriás okostelefonok iránt az IDC elemzése szerint, ennek hatására idén emelkedik az átlagos eladási ár is. A piackutató cég a következő öt évre az okostelefon értékesítések mérsékelt ütemű folyamatos növekedését jelzi előre.

 

Az IDC prognózisa szerint 2021-re 1,73 milliárdra emelkedik a világpiacon értékesített okostelefonok száma a 2016-os 1,47 milliárdról – írja az MTI. A forgalomnövekedés üteme 2015-ről 2016-ra csökkent első alkalommal egyjegyű mértékre, 2,5 százalékra. Az IDC szerint viszont az ötéves előrejelzési periódusban, az új kereslet jelentkezése és a készülékek stabilan kétéves csereciklusa miatt, átlagosan évi 3,3 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani.

 

Az operációs rendszerek küzdelmében nem történt és nem is várható lényeges változás. Darabszám szerint az iOS mindig is 14-15 százalékot, az Android pedig nagyjából 85 százalékot tudhatott magáénak az okostelefonok forgalmából, a többi operációs rendszer pedig a fennmaradó részen osztozkodott.

 

A prémium kategóriás készülékek iránt átlagon felül növekszik a kereslet, ami az átlagos eladási ár hét százalékos növekedéséhez fog vezetni az idén. Az 5,5 colosnál nagyobb képernyő átmérőjű prémium készülékek forgalma az idén 38 százalékkal emelkedik, minden operációs rendszert beleértve, a készülékek átlagos eladási ára pedig kilenc százalékkal megy fel. A nagyképernyős okostelefonok részaránya 2021-re már 51 százalék lesz.

 

Az Android operációs rendszert használó okostelefonok értékesítésének növekedése az idén az 1,7 százalékos piaci átlagot meghaladó, 2,3 százalék lesz, az iOS operációs rendszeré pedig az átlag alatti, 1,5 százalék. Android készülékből az idén 1276 milliót, Apple készülékből pedig 218 milliót értékesítenek sorrendben 85,2 százalékos és 14,6 százalékos piaci részesedéssel. A többi operációs rendszert használó készülékek forgalma 2016-hoz képest 74,5 százalékkal, 2,7 millióra csökken, ami 0,2 százalékos piaci részesedés.

 

Az operációs rendszerek piaci részesedése 2021-re szinte semmit nem változik, az Android 85,5 százalék, az iOS 14,4 százalék, a többi pedig együttesen 0,1 százalék lesz.

 

Az androidos eszközök értékesítése 2021-re évi átlagban 3,6 százalékkal, az iOS készülékeké pedig 3,0 százalékkal növekszik, a többi operációs rendszeré pedig 34,9 százalékkal csökken a teljes piaci forgalom 3,3 százalékos átlagos növekedése mellett.

 

Miközben az androidos készülékek értékesítése nagyjából állandó ütemben növekszik, az Apple esetében a 3,0 százalékos éves átlagos növekedés nagy eltéréseket takar, hiszen az IDC szerint az eladások 2017-ről 2018-ra az új iPhone generáció bemutatása miatt kilenc százalékkal, 2020-ról 2021-re viszont 0,8 százalékkal nőnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...