Az internet kínálta előnyök a színházba járókat is meghódították a GfK friss tanulmánya szerint minden második színházjegy-vásárló a neten vált jegyet az előadásokra. A legtöbben utazást, üdülést, nyaralást foglalnak le, illetve fizetnek ki a világhálón keresztül.
A GfK Digital Connected Consumer kutatásának adatai azt mutatják, hogy 2017-ben az egy évvel korábbihoz képest nőtt a színház-, mozi-, illetve koncertjegyet valamilyen rendszerességgel vásárlók aránya. Idén a 15-59 éves internetezők kétharmada számolt be arról, hogy szokott színház-, mozi-, illetve koncertjegyet vásárolni. Ezzel a színház-, mozi-, illetve koncertjegyek az internetezők által második legnagyobb arányban online vásárolt termékcsoportot jelentik az utazás-üdülés-nyaralás kategóriát követve. A listán a harmadik helyen végzett – egyben a fizikai árucikkek közül elsőként – a könyv kategória – derül ki a GfK közleményéből.
Az utazás-üdülés-nyaralás, valamint a kulturális programok (jegyek) kategóriájában ráadásul egyértelmű és évről évre folyamatosan növekvő trend látható.
A fiatalok körében az online vásárlók aránya idén is jelentősen átlag feletti, míg a 40 évnél idősebbek között az interneten jegyet vásárlók aránya jelentősen elmarad az országos átlagtól: az 50-59 éveseknek mindössze egynegyede vásárolt a világhálón színház-, mozi-, illetve koncertjegyet az elmúlt 12 hónapban.
„Az életkor mellett, ami meghatározza még az online jegyvásárlókat, az az iskolai végzettség, a lakóhely, valamint a jövedelmi helyzetük” – összegzi a tanulságokat Dörnyei Otília, a GfK turisztikai iparági szakértője. „Eszerint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a budapestiek, valamint a 250 ezer forintot meghaladó havi nettó jövedelemmel rendelkezők bizonyultak az átlagosnál nyitottabbnak a színház-, mozi-, illetve koncertjegy internetes megvásárlására. Úgy vélem, hogy ezt mindenképpen érdemes figyelembe venniük a kulturális programszervezőknek és intézményfenntartóknak egyaránt szolgáltatásaik kialakításakor” – fűzi hozzá a szakember.