Az ÖRT tevékenysége nemcsak a szolgáltatásokra korlátozódik, de fontos feladata az is, hogy az önszabályozást, mint szabályozási formát (a jogi szabályozás mellett, vagy annak alternatívájaként) elfogadtassa.
A reklámszakma számára egyértelmű, hogy az önszabályozás sokkal többet jelent az ÖRT által nyújtott szolgáltatásoknál. Tisztában van vele, hogy az önszabályozás a panaszkezelés és az előzetes véleményezés mellett a felelős kommunikáció biztosításával a reklámba vetett hit megőrzésének egyik biztosítéka. A szabályozási eszközrendszer kialakítása azonban nem a reklámszakemberek, hanem a jogalkotók, jogi szakemberek kezében van, ezért az önszabályozás eszköztárának és sikereinek megismertetése érdekében ők fontos célcsoportot jelentenek.
Az ÖRT számára ezért kiemelt feladat, hogy maga az önszabályozás (nemcsak az ÖRT!) kidolgozott rendszere és sikeres működése széles körben ismert legyen.
A szakmai publikációk – például a Pázmány Press tanulmánykötetében az UCP (megtévesztő kereskedelmi gyakorlat) megfelelőségi programjai témában, az Akadémia Kiadó „PR esettanulmányok haladóktól” könyvében valamint a Gyermekmentő Szolgálat „A média hatása a gyerekre és fiatalokra” évfordulós kötetében a reklám önszabályozás gyerekvédelem érdekében tett munkájáról jelentek meg tanulmányok. A PR Szövetség nagy sikerű PR Akadémia programjával kapcsolatban közzétett „Etika és PR kötet pedig a cégek vállalásairól és azok megvalósításáról, vagyis az önszabályozás rendszeréről közöl tanulmányt.
„Ismereteink szerint két jogi PhD dolgozat tudós szerzője is tárgyalta az önszabályozást, és ezen belül természetesen szó került az ebben élen járó reklám önszabályozásról is. A Tudományos Diákköri Konferenciára tett különdíj felajánlásunk is megtette hatását, mert nemcsak a kiváló győztes dolgozat, hanem a témát diplomadolgozatként választó hallgatók érdeklődése – és professzoraik segítő munkája – is mutatja, hogy az önszabályozás témája kezdi áttörni a jog falát a hazai fejekben” – fogalmaz Fazekas Ildikó főtitkár.