Erre költöttünk 60 milliárdot

Mosószerre 40 milliárdot, öblítőre pedig 20 milliárd forintot költöttek a magyarok egy év alatt. A magyarokat kifejezetten érdeklik a mosással kapcsolatos újdonságok – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

 

A mosószerek kiskereskedelmi forgalma átlag alatti, míg az öblítőké átlag feletti növekedést mutatott a hazai kiskereskedelemben 2016. augusztus és 2017. július között, az ezt megelőző tizenkét hónappal történő összevetésben: mosószerekből mennyiségben stagnált a piac, értékben pedig 7 százalékkal több fogyott, 40 milliárd forintot meghaladó összegben, míg öblítőből mennyiségben 7 százalékkal, értékben pedig 6 százalékkal többet adtak el — ez utóbbira húszmilliárd forint ment el a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. A mosószer vezet, az öblítő a harmadik legkelendőbb háztartási vegyi áru kategória.

 

Az adatokból kiderül, hogy a mosószerek közül a folyékony gél és a por állagú mosószerekből fogy a legtöbb: az előbbiből több mint 33 millió liter, míg az utóbbi, ún. hagyományos mosóporból pedig közel húszmillió kilónyi fogyott. A por alapú mosószerek népszerűsége jellemzően csökken. Ugyanakkor nagyon jönnek föl a mosókapszulák: ezek piaca értékben meghaladja a hétmilliárd forintot, ez 8 százalékos növekedés az előző évi azonos időszakhoz képest. A magyarok nyitottak az innovációra, ha a mosásról van szó: az újdonságnak számító mosókendők piaca mennyiségben 32 százalékkal nőtt. A sajátmárkás mosószerekből kevesebb fogyott a tizenkéthavi összevetésben, a teljes kategória mintegy 8 százaléka az övék.

 

A mosógépbe kukkantva megtudhatjuk azt is, hogy a színes ruhákra specializálódott mosószer a nagy favorit, az értékesítések valamivel több mint felét a színekre áldozzuk. Ugyanakkor a kimondottan fehér vagy fekete mosásokra kifejlesztett termékek iránt is mind nagyobb a kereslet: a magyar fogyasztók tudatosan mosnak.

 

Szeretjük az illatos ruhákat: a vizsgált időszakban mennyiségben hét százalékkal többet, közel negyvenmillió liter öblítőt locsoltunk ruháinkra, ez értékben hat százalékos növekedés. Jellemzően a közepes, 1 és 2 liter közötti kiszerelésekre voksolunk. Az öblítők esetében is a márkákat preferáljuk, hiszen a teljes kategóriából mindössze hat százalékot visznek el a sajátmárkás termékek.

 

„A mosószer régóta vezeti a háztartási vegyi áruk »slágerlistáját«, az öblítő pedig gyakran dobogós” – mondta Rhorer Dávid, a a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. „Azt tapasztaljuk, hogy a magyarokat kifejezetten érdeklik az újdonságok, fogékonyak a különféle innovációkra, így a színfogó kendőkre és mosókendőkre is.”

 

A színfogó kendők iránt egyre nagyobb a kereslet: mennyiségben egyötödével (22%) többet vásároltak belőle a hazai kiskereskedelemben, és értékben is kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

 

Ugyanakkor szívesen teszünk be mást is a dobba: a különféle mosószeradalékok forgalma mennyiségben közel negyedével nőtt. Ezek közül a legnépszerűbbek a folyékony és a tablettás adalékok. Mosás után is szeretjük megtartani a jó illatot: az illatpárnák több mint 100 milliós piaca nyolc százalékos mennyiségi növekedést mutat tizenkéthavi összevetésben, a megelőző hasonló időszakhoz képest.