Idén októbertől több budapesti felsőoktatási intézményben is elindul a Social Library program. A kezdeményezés keretében a fiatalok adatvezérelt online technológiát, interaktív webes eszközkészletet és modern kutatási módszertant kapnak a SentiOne nemzetközi online listening ügynökségtől.
A Social Library program kifejezetten a jövő generációjának szól. Forradalmasítja az eddig használt kutatás-módszertani lehetőségeket, megnyitva az online világ „könyvtárát’ az egyetemi és főiskolai hallgatók és oktatók előtt – mindezt ingyen. A program több nívós felsőoktatási intézményben is elindul, mint például a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem, az ELTE vagy épp a Kodolányi János Főiskola, valamint tréning keretében a Budapesti Műszaki Egyetemen is megjelenik – írja közleményében a társaság.
A SentiOne három évre visszamenően keresi, figyeli, rögzíti és elemzi az online közzétett publikus szöveges tartalmakat – nem csupán az összes jelentős közösségi média csatornán (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Tumblr), de a weboldalak, fórumok, blogok esetében is.
“Online minden megtörténik. Vagyis olyan világban élünk, ahol minden online történik. Nethagyomány útján terjedő igazságok, adatvezérelt kíváncsiság és jól megfogalmazott kérdések: ez hajtja az online listeninget. Így válnak az adatokból történetek, a történetekből pedig módszertanilag is megalapozott tanulságok. A felsőoktatási intézményekkel kötött együttműködésünk ennek a technológiának egy rendkívül fontos felhasználási területét nyitja meg, ahol az oktatás, a tudományos kutatások és a jövő generációjának szolgálatába állítjuk a teljes magyar net virtuális könyvtárát, az elmúlt 3 évben közzétett publikus online tartalmak minden egyes betűjét” – mondta e Vida Eszter, a SentiOne kommunikációs igazgatója.
A ’social listening’-ként ismert webes szöveganalitikai módszer a felhasználó által megadott kulcsszavak és -kifejezések mentén kutatja a netes tartalmakat itthon – és igény szerint Európa szinten, akár 30 nyelven. Segít meghatározni egy-egy téma influencereit, legnépszerűbb online platformjait, miközben feltárja az értéket hordozó tartalmakat, véleményeket, a legnépszerűbb bejegyzéseket és időszakokat, beazonosítva a nemi megoszlást és a témához való érzelmi viszonyt is. Legyen szó versenytárselemzésről, nemzetközi piackutatásról, online kampánymenedzsmentről, reputációépítésről, kríziskezelésről, personal brandingről vagy épp egy társadalmi probléma, helyzet megértéséről, elemzéséről.