- Hirdetés -

Kolosi Péter: bőven van még tartalék a tehetségkutatókban

|

Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra – nyilatkozta a TV2-vel vívott csatájukról a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója azt is elárulta, hogy miért nem szeret újabban részleteket elárulni a terveikről.

 

– Történt olyan az őszi tévés szezon eddigi részében, ami akár pozitív, akár negatív értelemben meglepetés volt számodra?

 

– A Survivor esetén tudtam, hogy jó nézettsége lesz. Az X-Faktornál viszont nem számítottam arra, hogy ennyire jól fog teljesíteni. Magas nézőszámot vártam, de azt nem gondoltam, hogy egy tehetségkutató műsorral még el lehet érni 38 százalékos közönségarányt.

 

– A Survivor első hete azért egy kissé ijesztően alakulhatott, hiszen napról napra vesztett a nézőszámából. Az nem volt egy parázós időszak?

 

– Nem volt parázós, mert már akkor is tudtam, hogy a következő hetekben nőni fog a műsor nézettsége. Az első heti adatokban szerepet játszott, hogy a nyár utolsó napjaiban még kevesebben ültek 19 órakor a képernyő előtt. Ezért ismételtük meg az őszi szezon első heteiben vasárnaponként az összes adást, mert akkor el tudtunk érni olyanokat is, akik hétköznap nem látták az epizódokat. Ráadásul egy reality nézettségének mindig fel kell épülnie, különösen akkor, ha civilek és nem celebek szerepelnek benne.

 

– A műsorstruktúra terén arra kell valahogy reagálnotok, hogy a TV2 hétfőre rakja a Ninja Warriort és eltolja a hétköznapi műsorait egészen szombatig?

 

– Nem hiszem, hogy erre nekünk kellene bármit is lépnünk. Különösen azért nem, mert érzésem szerint ezt az egészet azért találták ki, hogy a Ninja Warrior ne kerüljön azonos napra az X-Faktorral. Ezt egyébként a részükről nem tartom olyan forradalmi újításnak, mint amit ők gondolnak róla, nálunk is volt arra példa, hogy hétköznap adtunk heti nagyszabású műsort.

 

– Tavaly szeptember végén kezdődött az X-Faktor. Az idén miért tértetek vissza, a régebbi évadoknál már alkalmazott, három héttel korábbi kezdésre?

 

– Jó okunk volt rá, de ez ki fog derülni az őszi szezon későbbi részében.

 

– Van még az X-Faktorban egy újabb évad, vagy jövőre már a Got Talent kerül ismét képernyőre?

 

– Még van bőven tartalék a tehetségkutatókban, arról pedig korai lenne beszélni, hogy mi lesz jövő ősszel… Most még a szokottnál is kevesebbet tudok mondani a terveinkről, mert a TV2 újabban szinte csak azt nézi, hogy mi mit csinálunk, és ehhez próbálják igazítani a struktúrájukat. Jellemző, hogy még a plakátjaikra sem írnak kezdési időpontokat. Nem szeretném őket abban segíteni, hogy jobban képbe kerüljenek.

 

– Ennyire kiéleződött a verseny a csatornák között?

 

– Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra. Az RTL Klub korábbi években elért előnye nemcsak a csatorna teljesítményéből, hanem a TV2 gyenge szerepléséből is adódott. A jelenlegi helyzet nem olyan, amire még soha nem lett volna példa. Néhány évvel ezelőtt hasonlóan éles volt a verseny a két csatorna között, pedig akkoriban a közönségarány terén magasabb számokat értek el a televíziók, mégsem volt sokszor nagyobb a különbség, mint most.

 

– Az viszont a konkurencia segítése nélkül is tudható-e már, hogy a fikciós sorozatokból érkeznek-e újabb évadok?

 

– Igen, a Válótársakból és A mi kis falunkból is készült egy-egy újabb évad, és újdonságként kerül majd képernyőre a Tanár című sorozatunk első szériája.

 

– Bejelentettétek a Való világ újabb évadának indulását. Az RTL II nem lett túlzottan Való világ-függő csatorna? Az nem probléma, hogy akkor ér el a csatorna igazán jó nézettséget, ha van napi valóságshow?

 

– Az RTL II-re ez nem igaz, hiszen már 2015-ben, amikor gyakorlatilag nem volt Való világ – hiszen februárban véget ért – emelkedett a csatorna nézettsége, de az idén is tovább nőtt. Épp fordított a helyzet, régebben nagyon Való világ-függő volt az RTL II, és ma már nem az.

 

– Akkor miért kell Való világot indítani?

 

– Azért, mert nem az volt a cél, hogy ne legyen Való világ, hanem az, hogy napi valóságshow nélkül se essen vissza a nézettsége. Ezt a feladatot pedig nagyon jól teljesítette a csatorna. Ehhez kellettek olyan műsorok, mint a Konyhafőnök Junior vagy éppen a Hagyjál főzni. Azt se felejtsük el, hogy a hónap végén indul az RTL II-n az Oltári csajok című új magyar telenovellánk is.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...